مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری تهران از جایگزین شدن روغن مایع بجای روغن جامد در سبد مصرف غذایی شهروندان استان تهران در طی چند مرحله خبر داد.

به گزارش مهر ، ابراهیم رضوانی گفت: در اولین مرحله کالا برگ های اختصاص یافته به مراکز عمده طبخ غذا از جمله در بیمارستانها، دانشگاهها، پادگانهای نظامی و خوابگاهها شامل 90 درصد روغن مایع و 10 درصد روغن جامد خواهد بود.

رضوانی از آمادگی کارخانجات تولید کننده روغن در استان تهران برای اجرای این طرح خبر داد و یاد آور شد: در این مرحله ستاد بسیج اقتصادی کشور نیز کالا برگ های استان تهران را به صورت 70 درصد کالا برگ برای روغن های مایع و 30 درصد جامد توزیع می کند.

وی حذف کامل روغن جامد ازسبد مصرف غذایی شهروندان استان تهران را از برنامه های اصلی این کارگروه اعلام کرد و خاطرنشان نمود: نظارت بر اجرای این طرح با معاونت های غذا و دارو در دانشگاههای علوم پزشکی ایران ، شهید بهشتی و تهران خواهد بود.

رضوانی مصوبه هیئت دولت را الزام اجرای این طرح دانست و افزود: بر اساس مصوبه هیئت دولت وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صنایع و معادن و بازرگانی بطور مشترک باید برنامه هایی را تنظیم کنند تا میزان ترانس روغن های خوراکی تا پایان سال 1387 به حداکثر 10 درصد رسیده و از تولید روغن های جامد با اسید چرب ترانس بالاتر از ده درصد جلوگیری شود.

مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری تهران اجرای این طرح را جهت حفظ سلامتی شهروندان یک مطالبه از سوی مردم استان خواند وگفت: فرهنگ استفاده از روغن مایع نزد خانواده های استان تهران شرایط اجرای این طرح در استان تهران را آسانتر خواهد نمود.

وی با تاکید بر اینکه با مصرف روغن مایع و روغن های با ترانس اسید چرب پایین تر از ده درصد خطر بیماریهای قلبی تا 60 درصد کاهش می یابد، افزود: کارگروه بهداشت، درمان و تامین اجتماعی و گروه کارشناسی سلامت وامنیت غذا در استان تهران شرایط اجرای هر چه بهتر این طرح در سطح استان را فراهم می کنند.

رضوانی از تمامی شهروندان استان خواست تا برای حفظ  سلامتی هر چه بیشتر خود از مصرف روغن های جامد و روغن های با ترانس اسید چرب بالا جدا خودداری نمایند.

رضوانی تاکید کرد: رسانه های گروهی بخصوص صدا و سیما می بایست مضرات مصرف روغن های جامد را به مردم اطلاع دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha