نتایج یك تحقیق جدید روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد كه ورزش كردن در مردان مبتلا به سرطان پروستات باعث افزایش سرعت رشد تومورهای سرطانی می‌شود.

 به گفته گروهی از پژوهشگران در آمریكا كه در این زمینه مطالعات خود را انجام داده‌اند، احتمالا دلیل این امر افزایش جریان خون در تومورها در حین ورزش كردن است.

لی جونز پژوهشگر دانشگاه دوك در امریكا و سرپرست این تیم تحقیقاتی در این باره اظهار داشت: مطالعات ما نشان می‌دهد، ورزش رشد تومورهای پروستات را به میزان قابل ملاحظه‌ای تشدید می‌كند.

وی افزود: با این یافته جدید می‌توانیم در آینده مدل‌های بهتری را برای تحویل دارو به بافت سرطانی برای درمان موثرتر مبتلایان به سرطان پروستات و یا سایر انواع سرطان‌ها طراحی كنیم.

نتایج این تحقیق در نشست سالانه انجمن آمریكایی تحقیقات سرطان ارائه شده است.

سرطان پروستات عبارت از وجود سلولهای سرطانی در غده پروستات است که علت آن افزایش میزان آندروژن و غدد فوق کلیوی بوده و باعث انسداد در دستگاه ادراری می‌شود.

به گفته متخصصان؛ عامل ابتلا به این سرطان دقیقا مشخص نیست. اما عواملی چون زمینه ژنتیکی، عوامل هورمونی و رژیم غذایی احتمال بروز سرطان را افزایش می‌دهند.

در این سرطان ممکن است علامت خاصی دیده نشود اما علایم انسدادی معمولاً زودتر بروز می‌کند و شامل تکرر ادرار، کاهش قطر و فشار جریان ادرار هستند.

گفتنی است كه مصرف سبزیجات یا رنگدانه‌های سبز و زرد اثر حفاظتی در برابر بروز سرطان پروستات دارند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha