پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 103504

فیبر، دشمن التهاب ریه و آسم

سلامت نیوز : مصرف میوه و سبزی فراوان، از ریه ها در برابر آسم و التهاب محافظت می کند.طی تحقیقاتی مشخص شد، نمونه های آزمایشگاهی که برنامه غذایی سرشار از فیبر داشتند با قرار گرفتن در معرض گرد و خاک کمتر دچار التهاب ریه شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ این بررسی که در مو رد انسان نیز صحت دارد، تأکید می کند مواد غذایی می تواند روی رشد سلول های ایمنی تأثیرگذار باشد. در گذشته نتایج بررسی ها نشان می داد، آسم و سندروم بی قراری روده می تواند به علت واکنش مشابه التهابی باشد. مبتلایان به سندروم «IBS»، ۲برابر بیشتر از دیگران با علایم آسم رو به رو هستند.

«IBS» یک اختلال گوارشی شایع است که علایم متعددی ایجاد می کند از جمله گرفتگی عضله، احساس نفخ، اسهال یا یبوست. به گفته محققان طی دهه های اخیر، موارد ابتلا به آسم در کشورهای در حال توسعه افزایش پیدا کرده، در حالی که مصرف فیبر غذایی کاهش یافته است. نتایج آزمایش ها نشان می دهد، میزان حساسیت در نمونه های آزمایشگاهی که در رژیم غذایی شان پکتین وجود داشت، کاهش یافت.

فیبر موجود در مواد غذایی که مانع از یبوست می شود، در ترکیب باکتری های روده ای تغییر ایجاد می کند. این باکتری ها با متابولیسم خود اسیدهای چربی را رها می کنند که با ورود به جریان خون بر رشد سلول های ایمنی تأثیر می گذارد. این بررسی اهمیت فیبر را درکنترل آسم تأیید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha