وزیر بهداشت:‌ بیمارستان‌ها باید واگذار شوند

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت یکی از موضوعاتی است که در حال حاضر به دغدغه مسئولین از یکسو و مطالبه مردم از سوی دیگر تبدیل شده است که ان شاءالله با پاسخ مناسب دولت و مجلس همراه خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن هاشمی در نشستی با رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی استان خوزستان با بیان اینکه در دو بخش منابع و ساختار با مشکل مواجه هستیم گفت: سلامت طی سالیان گذشته موضوع با اولویت پایین دولت ها بوده است و همه ما با کسری چندین میلیاردی در این بخش آشنا هستیم.

وی ادامه داد: تغییر ساختار و رویه از وضعیت فعلی یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد که البته باید همراه با مشوق هایی برای سیستم باشد که یکی از این مشوق ها تامین منابع پایدار است.

هاشمی ضمن بیان این مطلب که استان خوزستان بعد از سیستان و بلوچستان برخلاف منابع آن یکی از محروم ترین استان های کشور است، تاکید کرد: باید از مشکلات و کمبودها به عنوان یک فرصت برای رفع موانع استفاده کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین کارهایی که باید صورت پذیرد تغییر نگرش و دیدگاه در مدیریت دانشگاهها، بیمارستان ها و مراکز درمانی است که باید به سمت خصوصی سازی و کاهش تصدی گری دولت حرکت کنیم که دولت از این امر استقبال می کند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر این مطلب که معنی حاکمیت دولت این نیست که همه امور در دست دولت باشد تصریح کرد: باید تصدی گر دولت را در بخش بهداشت و درمان کم کرد و زمانی کارنامه مدیریت دانشگاهها موفق خواهد بود که شاهد کاهش تصدی گری دولت در مراکز درمانی باشیم.

هاشمی خاطرنشان ساخت: جلب و جذب خیرین در استان خوزستان باید یکی از مهمترین اولویت های مسئولین دانشگاه باشد که در عین حال که باید این افراد شناسایی شوند نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه هم وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی مشکلات شبکه ها و مراکز بهداشتی مانند جذب رشته های تخصصی قابل حل است ولی بخش دیگر آنها به سیاست های داخلی دانشگاه مربوط می شود که باید اقتصادی فکر کرد و اقتصادی مدیریت کرد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه باید بیمارستان‌ها واگذار شوند، خاطرنشان ساخت: طی سالهای آینده تعرفه‌ها افزایش پیدا خواهند کرد و نحوه اداره بیمارستانها بهبود خواهد یافت.

وی افزود: به دلیل شرایط خاص استان خوزستان و وضعیت توپوگرافی آن، بهداشت، نیاز مبرم این استان است، خانه های بهداشت حتما باید مورد بازسازی قرار بگیرند و تعداد بهورزان تکمیل شود و ان‌شاءالله طی 4 سال آینده مشکلات بهداشتی حاشیه شهرها حل خواهد شد.

هاشمی در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که با برنامه ریزی های انجام شده طی سالیان آینده یک نظام بیمه سلامت نسبتا مطلوب خواهیم داشت، اظهار امیدواری کرد: همه ما بتوانیم پاسدار آرمانها و دستاوردهای شهدایی باشیم که همه همتشان حفظ دین و ثروت این مملکت بوده است باشیم تا ان‌شاءالله نزد آنها شرمنده نشویم.

بنابر این گزارش در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه ها و دانشکده های استان خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، روسای دانشکده های علوم پزشکی بهبهان، دزفول، شوشتر و آبادان گزارشی از مسائل بهداشت و درمان حوزه تحت پوشش دانشگاه یا دانشکده خود را ارائه دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha