مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: جهت رضایتمندی و گرایش مردم به تامین اجتماعی، مجریان و کارکنان واحدهای اجرایی باید هر کجا ابهامی در هر دستورالعمل و بخشنامه ای مشاهده کردند ، آن را به نفع بیمه شدگان تفسیر و تحلیل کنند.

 مهندس حسینعلی ضیائی که به همراه جمعی از مسئولان این سازمان برای بازدید از روند اجرای آزمایشی مرحله اول صدور "تامین کارت سلامت" به استان مرکزی سفر کرده بود، ضمن اعلام مطلب فوق افزود: تمام تلاش و همت مسئولان سازما تامین اجتماعی این است که کلیه امکانات را فراهم آورد تا تعداد بیمه پردازان این سازمان به 10 میلیون بیمه پرداز تا پایان برنامه چهارم افزایش یابد.

وی ضمن ابراز خرسندی از انجام اولین سفر در سال جدید به استان مرکزی، تصریح کرد: در این استان شاهد صدور آزمایشی تامین کارت سلامت هستیم که این کار با نامگذاری امسال به نام سال شکوفایی و نوآوری همخوانی دارد.

ضیائی خاطر نشان کرد: برای جلب رضایتمندی مردم و حرکت در راستای توسعه کشور و همگام شدن با تکنولوژی های جهان ما نیز باید خود را به آخرین امکانات تجهیز کنیم تا بتوانیم خدمات مطلوب تری ارائه دهیم؛ صدور تامین کارت سلامت یکی از اقدامات مهم در سطح کشور در این راستاست که کلیه اطلاعات مردم در آن گنجانده شده و بهره مندی از امکانات درمانی را تسهیل می کند.

رئیس هیئت مدیره سازمان تاکید کرد: با صدور تامین کارت سلامت می توان بر ارائه خدمات مدیریت کرد و سوء استفاده هایی که از دفترچه های درمانی صورت می گرفت را کاهش داده و خدمات درمانی را به صاحبان اصلی ارایه داد.

وی مراکز درمانی تامین اجتماعی را پیشانی سازمان تامین اجتماعی برشمرد و گفت: وضعیت مراکز درمانی این سازمان متفاوت با بخش های خصوصی و دولتی است چرا که ارایه خدمات نامطلوب در مراکز درمانی تامین اجتماعی علاوه بر رویگردان شدن مردم از این سازمان، سبب گرایش آنان به مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان می شود که این امر باعث افزایش هزینه های تامین اجتماعی در بخش غیر مستقیم می شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: باید در ارایه خدمات به خصوص در بخش درمان وضعیت مردم را مد نظر داشته باشیم؛ همه شاهد بودیم که تعرفه های درمانی اعلام شده از سوی سازمان نظام پزشکی بدون لحاظ کردن وضعیت مردم و آنانی که قدرت خرید ندارند باعث اعتراض دولت و مردم باشد.

ضیائی با اشاره به ترکیب آمار بیمه شدگان مشمول این سازمان اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی تمام قدرت و توان خود را معطوف به جلب صاحبان حرف و مشاغل آزاد خواهد شد چرا که بیشترین ظرفیت در این بخش نهفته است و در حال حاضر فقط 5 درصد از آمار بیمه شدگان این سازمان مربوط به مشاغل آزاد است.

وی تصریح کرد: سیاست این سازمان در بخش بیمه ای گسترش کارگزاریهاست و در سال جدید در بخش بیمه ای نیروی جدیدی در این سازمان استخدام نخواهد شد، اما در بخش درمان برای ارایه خدمات مطلوب تر ما مجوز استخدام 2 هزار نیرو را از شورای عالی تامین اجتماعی اخذ کرده ایم.

لازم به ذکر است ، در مرحله اول صدور تامین کارت سلامت اطلاعات شناسنامه ای، شماره ملی، عکس، اثر انگشت، نشانی محل سکونت، اشتغال و سوابق فرد به شبکه یارانه ای وارد شده و پرداخت هزینه درمان در کمترین زمان، کاهش مراجعه به شعب تامین اجتماعی، تسریع در وصول مطالبات بیمه ای، رفع مشکل ناخوانا بودن نسخه ها، دسترسی پزشکان به اطلاعات پزشکی بیماران و کاهش آزمایش ها و درمان های تکراری از مهمترین مزایای تامین کارت سلامت می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha