سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 104098

بخور، بهترین پاک کننده بینی در روزهای آلوده

سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که در هوای آلوده می توان بینی را با سرم های مخصوص شستشوی بینی، شستشو داد، می گوید:« اگر دسترسی به این سرم ها نیست، افراد می توانند در یک لیوان بزرگ آب جوشیده همراه با نصف قاشق چایخوری نمک بریزند. البته مقدار نمک نباید به هیچ وجه زیادتر از مقدار یاد شده باشد. با این آب می توان روزی چند بار بینی را شستشو داد و این کار باعث می شود مواد آلوده و آلرژن ها از بینی پاک شود.»

دکتر محسن نراقی، متخصص گوش و حلق و بینی در گفتگو با «سلامانه»، با بیان این که بعد از شستشو فرد می تواند مایع شستشو را هم از راه بینی خارج کند و هم از راه حلق، خاطرنشان می کند:« ولی این ماده نباید با قدرت بالا و خیلی شدید توسط بینی بالا کشیده شود چون فشار ناشی از آن خلعی در سینوس ها و گوش میانی ایجاد کرده و فرد احساس کیپ شدن گوش می کند و یا این که سینوس ها دردناک می شوند. فقط در حدی که بینی مرطوب شود، بالا کشیدن این ماده کافی است.»
 
به گفته این راینولوژیست راه دیگر که به بینی در پاک شدن کمک می کند، انجام بخور است. به صورتی که با یک کاسه آب جوش ساده می توان این کار را انجام داد. استنشاق رطوب کامل طوری که تمام صورت مرطوب شود، کمک بسیار بزرگی است. این رطوبت ترشحات سینوس ها را روانتر می کند و از پشت حلق ترشحات خارج می شود. بعد از این احساس بازشدگی بینی حس می شود. همچنین برای کسانی که دردهای صورت و سر دارند بخصوص بعد از باد سرد، بهترین مسکن  همین بخور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha