فوریت تامین خون برای همه خانواده ها ملموس است
سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: نقش سازمان انتقال خون، نظارت عالی و سیاستگذاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر سید حسن هاشمی در بیست و سومین اجلاس سراسری مدیران انتقال خون ایران افزود: انتقال خون باید به راهکارهای عملی برای کاهش تصدی گری بیندیشد و پیشنهادهای خود را برای بهبود شرایط و کاهش وابستگی به بودجه دولتی ارائه دهد.

وی ضمن تاكید بر لزوم استقلال انتقال خون از بودجه عمومی كشور، خون را مایع حیات خواند و افزود: فوریت تامین این مایع حیات بخش برای همه خانواده ها ملموس است و حکومت و دولت باید به این بخش همانطور که به موضوع مایحتاج روزانه مردم اهمیت می دهد، توجه ویژه داشته باشد.

هاشمی خلق منابع، با بهره گیری از فناوری های نوین و تبدیل منابع به احسن با کمک محصولات پلاسمایی را دو راهکار مهم و جدی در برون رفت سازمان انتقال خون از مشکلات فعلی دانست.

وزیر بهداشت توقع این وزارتخانه را از سازمان انتقال خون توسعه علمی و فنی و ممتاز شدن هرچه بیشتر در مقایسه با کشورهای منطقه دانست و افزود: به تدریج دولت دارد در مسیری قرار می گیرد که وضعیت اقتصادی بهتری را شاهد خواهیم بود و اگر در تخصیص بودجه به دستگاهها بخشی نگری پیش نیاید در آینده نزدیک اعتبارات مناسبی به بخش سلامت تعلق خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha