خدمات درمانی در مناطق روستایی آذربایجان‌غربی سهل‌الوصول نیست

سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: خدمات بهداشتی درمانی در مناطق روستایی آذربایجان‌غربی به راحتی دست یافتنی نیست.

پیام نوزاد امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خدمات بهداشتی درمانی در مناطق روستایی به‌ ویژه در روستاهای صعب‌العبور و دورافتاده به راحتی دست‌یافتنی نیست، به‌طوری‌که با معضل کمبود پزشک به معنای واقعی کلمه در روستاهای اطراف استان روبه‌رو شده‌ایم.

وی منشاء بروز معضلی با موضوع کمبود پزشک را عدم‌پرداخت به‌موقع حقوق پزشکان عنوان کرد و ابراز داشت: حقوق پزشکانی که در روستاها خدمت می‌‌کنند در مقایسه با پزشکان فعال در بخش درمان و بیمارستان‌ها کم بوده و درآمد پزشکان عمومی نیز خیلی کمتر است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی ارومیه با اشاره به اینکه جمعیت روستایی برای درمان به راحتی به شهر نمی‌توانند مراجعه کنند، اذعان کرد: برای رفع این قبیل مشکلات و تامین نیاز روستاهای استان، مرکز بهداشت ارومیه خیلی تلاش کرده است.

نوزاد تصریح کرد: برای تامین پزشک موردنیاز روستاها باید بین فارغ‌التحصیلان این رشته از طریق اعمال حمایت‌های مختلف انگیزه خدمت ایجاد کرد.

وی پرداخت مالیات‌های سنگین را یکی از معضلات جدی جامعه پزشکی استان دانست و اضافه کرد: پزشکان این استان زیر پرچم نظام اسلامی زندگی و فعالیت اجتماعی و اقتصادی داشته و خود را برای پرداخت مالیات مکلف می‌دانند، ولی در ارتباط با نحوه محاسبه آن انتقادهای جدی دارند.

این مسئول با اظهار به اینکه ما نمی‌خواهیم بگوییم پزشکان نباید مالیات بدهند ولی تاکید جدی داریم که این مالیات با روش‌های قانونی و طبق قرائن و شواهد تخمین زده و اخذ شود.

نوزاد با تاکید بر اینکه تهران و ارومیه نباید هیچ‌گاه با یکدیگر مقایسه شوند، اظهار داشت: درآمد پزشکان مقیم تهران، ارباب‌رجوع و میزان مراجعه‌کننده در استان‌های بزرگ با ارومیه متفاوت است، به طوری که مردم این خطه کم‌درآمد هستند و پزشکان با دید اغماض و انصاف مضاعف حق ویزیت دریافت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha