سلامت نیوز : کار‌شناس مسئول مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت از ۱۲۲ مورد سقوط از ارتفاع حین برف روبی در استان‌های گیلان و مازندران که منجر به مرگ ۶ نفر شد، خبر داد.

"مجتبی خالدی" در گفت و گو با ایلنا در مورد بحران برف اخیر در کشور گفت: در دو استان گیلان و مازندران بیشترین مشکل را داشتیم به طوری که در گیلان ۹۶ مورد سقوط از ارتفاع حین برف روبی را داشتیم که دو نفر از آن‌ها فوت کردند و یک نفر از آن‌ها نیز حال زیاد مناسبی ندارد و در آی سی یو در بخش مراقبتهای ویژه است.

کار‌شناس مسئول مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین ۲۶ مورد سقوط از ارتفاع در مازنداران داشتیم که منجر به کشته شدن ۴ نفر شد.

وی همچنین بااشاره به وضعیت زنان باردار در گیلان و مازندران گفت: ۴۳ زن باردار در این دو استان به تسهیلات زایمان دسترسی کمتری داشتند که خوشبختانه مرتفع شد و به جز یک نفر که در آمبولانس زایمان کرد بقیه در مراکز درمانی تحت مراقبت هستند.

خالدی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های نور، ‌چالوس، تنکابن، ‌عباس آباد، رامسر گرفتاری بیشتری داشتیم، افزود: براساس آماری که گرفتیم تمام مراکز بهداشتی و درمانی اعم از روستایی و شهری در حوزه سلامت فعال هستند و دیگر مشکلی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که در طی این مدت چه تعداد مرگ و میر ناشی از برف داشتیم، افزود: هنوز گزارش‌ها دراین زمینه جمع بندی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha