عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان اینکه خدمات بیمه‌ای به هیچ عنوان جوابگوی نیاز بیماران نیست، گفت: نظام بیمه‌ای کشور در حدی ناقص و نارسا بوده که با کوچک‌ترین افزایش نرخ دارو و درمان٬ این مردم و اقشار ضعیف جامعه هستند که متضرر می‌شوند.

ضعف خدمات رسانی بیمه ها/نظام بیمه‌ای کشور، نیازمند تحولات اساسی

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با بیان اینکه خدمات بیمه‌ای به هیچ عنوان جوابگوی نیاز بیماران نیست، گفت: نظام بیمه‌ای کشور در حدی ناقص و نارسا بوده که با کوچک‌ترین افزایش نرخ دارو و درمان٬ این مردم و اقشار ضعیف جامعه هستند که متضرر می‌شوند.

احمد آریایی نژاد در گفت‌ وگو با خانه ملت٬ در واکنش به اظهارات معاون وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه هزینه درمان٬ 13 درصد تهرانی‌ها را فقیر می‌کند٬ گفت: هزینه درمان٬ تهرانی و غیر تهرانی ندارد و بسیاری از مردم به خوبی درک کرده‌اند که هزینه‌های پزشکی در کشور افزایش یافته و این موضوع برای اقشار آسیب‌پذیر و کسانی که  زیر خط فقر قرار دارند٬ قابل لمس‌تر است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی٬ افزود:‌ باید اعتراف کرد که هزینه دارو و درمان در کشور افزایش یافته که این موضوع نگران کننده است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بیش از 75 درصد هزینه‌های درمان به طور مستقیم از جیب مردم پرداخت می‌شود که این امر ضعف ساختاری خدمات بیمه‌ای را نشان می‌دهد.

آریایی نژاد تاکید کرد: خدمات بیمه‌ای امروز به هیچ عنوان جوابگوی نیاز بیماران نیست و این صنعت به تغییر و تحولات جدی نیازمند است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم٬ گفت: متاسفانه در کشور ما نظام بیمه‌ای ناقص و نارسا بوده و با کوچک‌ترین افزایش نرخ دارو و درمان٬ این مردم و اقشار ضعیف جامعه هستند که متضرر می‌شوند.

گفتنی است طبق اعلام معاون درمان وزیر بهداشت کاهش هزینه‌های بالای درمان، دسترسی عادلانه و افزایش کیفیت خدمات ۳ خواسته مردم در حوزه سلامت است٬ این در حالی است که در تهران هزینه‌های فاجعه‌بار سلامت هر سال 13 درصد خانواده‌ها را به زیر خط فقر می‌کشاند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha