یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 105780

سلامت نیوز : نتایج یک مطالعه جدید نشان داد قرار گرفتن در معرض انواع مختلف عفونت‌های شایع می‌تواند با بروز مشکلات حافظه‌ای مرتبط باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر «کلینتون رایت» از دانشگاه میامی در این رابطه گفت: یکی از نگرانی‌های ما کاهش قدرت حافظه با بالا رفتن سن است. در بررسی‌های اخیر نیز به رابطه بین ضعف حافظه و تماس با برخی باکتری‌ها و ویروس‌ها پی بردیم اما با این حال هنوز این یافته به طور کامل تایید نشده است.

در این مطالعه پزشکان با انجام آزمون عملکرد مغز روی 588 فرد مسن به ارزیابی حافظه و قدرت تفکر آنان پرداختند. همچنین شواهد مبنی بر قرار گرفتن آنها در معرض باکتری ذات الریه کلامیدفیلا، میکروب هلیوباکترپیلوری، سیتومگالو ویروس و ویروس‌های تبخال نوع 1 و 2 بررسی شد.

دکتر رایت اظهار داشت:‌ در این مطالعه نیمی از شرکت‌کنندگان پنج سال پس از انجام آزمایش‌های اولیه، مجدد به لحاظ توانایی‌های ذهنی مورد آزمایش قرار گرفتند.

نتایج آزمایش‌ها تایید کرد در نمونه‌های خونیِ افرادی که سطح آنتی‌بادی‌های ناشی از تماس بدن با میکروب بیماری‌زا افزایش داشته، ضعف در عملکرد حافظه‌ای و ذهنی آنها نیز مشاهده شده است.

این پزشک همچنین گفت: در مطالعات پیشین نیز مشخص شده بود در افرادی که سطح بالاتری از عفونت در بدنشان وجود دارد احتمال ابتلا به سکته مغزی نیز بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha