ارسال نامه به وزیر رفاه برای پیگیری ادغام سازمان‌های بیمه‌گر/تعیین تکلیف قانونی برای صندوق‌های بیمه

سلامت نیوز : عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نامه ای به وزیر رفاه ارسال کند تا موضوع تجمیع بیمه های درمانی را پیگیری کند که در عرض یک هفته این موضوع تعیین و تکلیف شود.

محمداسماعیل سعیدی در گفت و گو با پانا، درخصوص موضوع تجمیع بیمه های درمانی اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که وزیر رفاه به مجلس ارائه داده است، بحث تجمیع بیمه های درمانی است و اینگونه نیست که صندوق های بیمه ای با این طرح مخالفت کند چرا که اجرای این طرح از برنامه های وزارت راه و جزو تکالیف قانونی است.

این نماینده مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: به دنبال این موضوع، سیاست های تدوین بیمه پایه یکسان برای همه مردم یکپارچه می شود، در حال حاضر موضوع تجمیع بیمه های درمانی در ارگان های وزارت بهداشت و بیمه سلامت مطرح است و ما در مجلس نیز پیگیر نهایی شدن این موضوع هستیم.
وی اضافه کرد: قرار است که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نامه ای به وزیر رفاه ارسال کند تا موضوع تجمیع بیمه های درمانی را پیگیری کند که در عرض یک هفته این موضوع تعیین و تکلیف شود.
سعیدی با بیان اینکه ادغام سازمان های بیمه گر به بیمه پایه کمک می کنند، تصریح کرد: در رابطه با موضوع تجمیع صندوق های بیمه ای، کلیات برنامه ارائه شده و لازم است که جزئیات و برنامه عملیاتی آن نیز اعلام و این مساله پیگیری شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مساله تجمیع بیمه ها یکی از گام های مثبت در بحث سلامت است که اختلاف ها و برداشت های متفاوتی از آن شده است. البته تجمیع به این زودی صورت نمی گیرد و نیاز به گذشت زمان دارد هر چند که مهلت خاصی را برای نهایی شدن آن اعلام کرده اند اما انتظار مردم و مجلس از مسئولان این است که موضوع تجمیع بیمه های درمانی به سرانجام درستی برسد.
به گزارش پانا، یکی از موضوعاتی که چندیست در حوزه سلامت مطرح شده، مساله ادغام سازمان های بیمه گر است که هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده و مسئولان هر بار عملیاتی شدن این موضوع را به تعویق می اندازند، از طرفی یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر، سازمان تامین اجتماعی است که مسئولان این سازمان مطرح کرده اند که ادغام سازمان‌های بیمه‌گر در دستور کار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha