سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲

هزینه 12 میلیونی تعویض دریچه قلب
سلامت نیوز :  دبیر علمی دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران، با اعلام اینکه بیمه ها هزینه تعویض دریچه قلب را تحت پوشش قرار نمی دهند، گفت: هزینه تعویض دریچه بافتی از 3 میلیون به 12 میلیون تومان رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دکتر محمد حسن کلانتر معتمد روز سه شنبه در نشست خبری دومین کنگره مشترک قلب و عروق ایران که قرار است از 6 تا 9 اسفند ماه امسال در تهران برگزار شود، افزود: این کنگره برای اولین بار با همکاری 4 انجمن قلب و عروق ایران، انجمن جراحان قلب، انجمن بیهوشی قلب و اکوکاردیوگرافی برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه بیش از 4 هزار نفر در این کنگره شرکت خواهند کرد، گفت: از جمله موضوعاتی که در این کنگره مورد بحث قرار خواهد گرفت، موضوع تعویض دریچه آئورت و میترال قلب بدون جراحی باز و درمان پارگی های آئورت است.

این فوق تخصص جراحی قلب با عنوان این مطلب که برخی از بیماران پس از چند عمل باز قلب و عروق می بایست دریچه قلب تعویض کنند، افزود: جراحان در مورد چنین بیمارانی با تردید و احتیاط عمل می کنند، چون می بایست دریچه قلب بدون عمل باز انجام شود.

کلانتر معتمد در ادامه به هزینه های سنگین تعویض دریچه قلب در کشور اشاره کرد و گفت: هزینه تعویض دریچه قلب با توجه به اینکه بیمه ها آن را پوشش نمی دهند، بعد از افزایش ناگهانی نرخ ارز، به یکباره چند برابر بالا رفت. به طوریکه هزینه تعویض دریچه مکانیکی که قبل از افزایش نرخ ارز یک میلیون و 200 هزار تومان بود به 5 تا 6 میلیون تومان رسید و هزینه تعویض دریچه بافتی که بین 2 تا 3 میلیون تومان به یکباره به 12 میلیون تومان افزایش یافته است که برخی بیمه ها مثل نیروهای مسلح، نصف هزینه را پرداخت می کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha