كارآگاهان و بازپرس جنایی تهران در حال رمز گشایی از یك درگیری منجر به مرگ هستند كه مشخص نیست علت مرگ ضربات ناشی از درگیری بوده یا موضوعی دیگر در میان است.

سلامت نیوز:‌ كارآگاهان و بازپرس جنایی تهران در حال رمز گشایی از یك درگیری منجر به مرگ هستند كه مشخص نیست علت مرگ ضربات ناشی از درگیری بوده یا موضوعی دیگر در میان است.

این موضوع وقتی پیچیده‌تر شد كه ناظران دعوای دو نفر پیك موتوری آنها را از هم جدا كردند ولی وقتی یكی از طرفین دعوا یك لیوان آب خورد به ناگاه نقش برزمین شد و جان باخت.

متهم كه ساجد نام دارد در این باره گفت: «من و علی رضا همكار بودیم. باهم در یك پیك موتوری كار می‌كردیم. مشكلی نداشتیم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. من همیشه به علیرضا احترام می‌گذاشتم. او از من بزرگ‌تر بود و دو تا بچه داشت. حدود ساعت هفت شب بود. قرار بود من بار ببرم و نوبت من بود. علی رضا كه نمی‌دانم از كجا عصبانی بود شروع كرد شكایت كردن از اینكه چرا این پسر كه 20 سال از من كوچك‌تر است باید زودتر بار ببرد وقتی من اینجا قدیمی‌تر هستم و اولویت باید با من باشد. این موضوع به مشاجره لفظی و فیزیكی بین ما انجامید. من ضربه سختی به علی رضا نزدم كه بخواهد منجر به فوت او شود. مردمی كه آنجا بودند ما را از هم جدا كردند و هركدام وارد یك مغازه جدا از هم شدیم؛ كه ناگهان دیدم می‌گویند او فوت كرده. به مغازه‌یی كه علی رضا بود رفتم و متوجه شدم اول كه وارد مغازه شده بود مشكلی نداشت اما یك لیوان آب به دستش می‌دهند. آب را كه می‌خورد با صورت با میز جلو برخورد و فوت می‌كند. خودم هم نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. در همان درگیری بود كه ماموران آمدند و پس از فوت علی رضا من را باخود بردند برای تشكیل پرونده تا الان كه دادسرای جنایی هستم تا بالاخره ببینم چه سرنوشتی در انتظارم است.»

متهم توسط ماموران در محل دستگیر و پس از تحقیق از او و انگیزه‌اش و نحوه فوت متوفی، با صدور قانونی بازداشت و پرونده جهت انجام تحقیقات كامل‌تر به مركز اداره آگاهی تهران منتقل شد. متوفی نیز برای علت مرگ و مراحل دیگر به پزشكی قانونی فرستاده شد.

آیا این مرگ هم یك قتل محسوب می‌شود؟

برخلاف آنچه از مفهوم قتل برداشت می‌شود در این ماجرا نه خونی ریخته شده و نه جراحتی حادث شده است و فرد متوفی نیز از دعوا با سلامت خارج شده و بعد جان باخته است. سئوال این است كه آیا آب خوردن او باعث مرگش شده است یا اینكه ضربات وارده چنین اثری داشته است؟

علی رامبد، وكیل دادگستری درباره این حادثه گفت: قتل از جمله سنگین‌ترین جرایم است. اگر یك نزاع و درگیری منجر به فوت شود. نخستین چیزی كه به ذهن می‌آید این است كه قتل ناشی از زدوخورد رخ داده بوده است به همین دلیل برای جلوگیری از مخفی شدن و فرار كردن متهم به قتل احتمالی، نخستین كار این است كه دستور بازداشت فرد مظنون داده می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر ثابت شود كه هر متهم مستقیما باعث قتل فرد مقتول شده است، قتل عمدی است. همچنین اگر مقتول به دلیل پیری یا ناتوانی جسمانی پس از در‌گیری فوت شود، قتل عمد محسوب می‌شود. در صورتی كه قتل، عمد تشخیص داده شود، متهم به قصاص نفس محكوم می‌شود ولی اگر قتل غیر‌عمد یا شبه عمد باشد، احكام دیگری برای متهم در نظر گرفته می‌شود.

منبع:‌روزنامه اعتماد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha