استقبال وزیر بهداشت از مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از حضور بخش خصوصی در حوزه سلامت استقبال می‌کنیم و امیدواریم در اداره کردن بیمارستان‌ها هم این بخش ورود پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در بازدید از بیمارستان شهید گنجی برازجان اظهار داشت: برای راه‌اندازی 60 تخت بیمارستان 17 شهریور نامه را به نماینده دشتستان در مجلس می‌دهیم تا از طریق نوبخت معاون رئیس جمهور ردیف بودجه آن را پیگیری کند تا این مهم نیز محقق شود.

وی با اشاره به حضور بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: از حضور بخش خصوصی استقبال می‌کنیم و به ویژه در اداره کردن بیمارستان‌ها انتظار داریم این بخش ورود پیدا کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به مشکلات احداث و نگهداری یک بیمارستان اضافه کرد: ساخت یک بیمارستان در واقع هزینه‌ای معادل یک‌سوم هزینه نگهداری یک سال یک بیمارستان است و مهم‌تر از ساخت بیمارستان، نگهداری و اداره کردن بیمارستان است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: اگر خیران بتوانند در اداره مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها همکاری کنند بسیاری از مشکلات ما رفع خواهد شد.

وی ابراز داشت: در استان بوشهر در زمینه درمان بیماران دیالیزی مشکل وجود دارد و از خیران دعوت می‌کنیم همانند شیراز که مقام نخست را در کمک خیران به بخش سلامت دارد در این حوزه ورود کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم مشارکت خیران در بخش سلامت گفت: تعداد محصلان نسبت به گذشته کمتر شده و مثل سابق نیازی به مدرسه‌سازی نیست و خیران می‌توانند سرمایه خود را در بخش سلامت هزینه کنند.

وی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات بیمارستان شهید گنجی و 17 شهریور برازجان افزود: امیدوار هستیم در سفر آینده شاهد ارائه خدمات مستمر توسط هر دو بیمارستان باشیم و مشکلات موجود مرتفع شده باشد.

وزیر بهداشت گفت: دشتستان می‌تواند به قطب بزرگ بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مامای جوات ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    یکبار دیگر هویت مستقل رشته مامایی پی بیانات تلویزیونی مقام محترم وزارت بهداشت در برنامه 20:30 مورخ 12 اسفند 92 مبنی بر به کار گماردن ماماها با گذراندن دوره تکمیلی به عنوان پرستار زیر سوال رفت. روشن نیست چرا به جای پذیرش چندبرابری کارشناسان پرستاری در مقاطع ارشد و دکتری که آنها را از کار اصلیشان که بالین است دور می کند و یا کاهش دوره چهارساله پرستاری به دوره سه ساله برای به کار گماردن سریع آنها و رفع مشکل کمبود پرستار مانند همیشه رشته بی پناه مامایی را هدف گرفته اند و باز هم هویت مستقل این رشته را فقط به دلیل مجاورت آن با رشته پرستاری در دانشکده ها به تهدید کشانده اند.