سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 106979

استقرار پزشکان متخصص به مدت 4 سال در مناطق محروم

سلامت نیوز : ؛نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس گفت: دانشگاه علوم پزشکی باید طرحی را در نظر بگیرد تا پزشکان حداقل به مدت چهار سال در یک منطقه محروم و دیگر شهرستان‌ها به مردم خدمت ارائه کنند.

حجت‌الاسلام سید محمد مهدی پورفاطمی امروز در گفت‌وگو با فارس گفت: از بسیج جامعه پزشکی، سپاه امام صادق، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر که بیمارستان صحرایی را در شهر بادوله دایر کردند و به مردم خدمت‌رسانی انجام دادند تقدیر می‌کنم.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: این کارخوبی است که موجب تغییر روحیات مردم خواهد شد مردم احساس می‌کنند که به انها اهمیت داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌دهم که اگر بتوانیم متخصصان پزشکی را در شهرستان مستقر کنیم که فقط برای سه روز خاص نباشد ارزش والایی دارد.

پورفاطمی ادامه داد: جامعه در حال پیشرفت و توسعه است در زمان‌های قبل از پزشکان پاکستان، هند و کشورهای دیگر استفاده می‌کردیم امروز جمهوری اسلامی پزشک به خارج کشور اعزام می‌کند و ما افتخار داریم که جامعه پزشکی نیاز کشور را برطرف می‌کند.علوم پزشکی باید طرحی را در نظر بگیرد تا پزشکان حداقل به مدت چهار سال در یک منطقه محروم و دیگر شهرستان‌ها به مردم خدمت ارائه کنند.

پور فاطمی گفت: از وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی استدعا دارم که حتما این کار را پیگیری و حل کنند و امسال مصوبه خوبی در مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان مردم رسید که قطعا  در سال‌های 1393و1394 وضعیت پزشکان، درمان بهتر خواهد شد.

پور فاطمی یادآور شد: در زمینه دانشگاه علوم پزشکی خورموج نیز کارهایی انجام دادیم که امروز جا و شرایط آن را ندارد که بگوییم اما شهرستان دشتی ظرفیت لازم برای انجام این امر را دارد چون ما وسط استان  قرار گرفته‌ایم و پارس شمالی در مجموعه ماست و پایه‌های صادراتی مهم منطقه در شهرستان تنگستان قرار دارد.

وی افزود: انتظار داریم که دولت به این مهم نگاه ویژه‌ای داشته باشد ما هم این را دنبال خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha