یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 107362

سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره جمعیت مامایی ایران به احتمال بروز حساسیت در نوزاد به علت مصرف لبنیات گاوی اشاره کرد و گفت: در چنین مواقعی متخصص اطفال به مادر توصیه می‌کند که لبنیات مصرف نکند که جایگزین آن یعنی مکمل‌های کلسیم تجویز می‌شود وگرنه مادر از لحاظ استخوانی دچار مشکل خواهد شد. زنان شیرده در همان دوره شیردهی ممکن است به همین علت کمبود کلسیم دچار استخوان درد شوند.

فرحناز محمدی سعادت در گفت‌وگو با (ایسنا)، به مقایسه سزارین و زایمان طبیعی پرداخت و گفت: به دلایل بسیار زیادی زایمان طبیعی همیشه بهتر از سزارین است.

وی ادامه داد: برخی مادران نگرانی بسیاری در خصوص دردآور بودن زایمان طبیعی دارند، در حالی که می‌توان با آموزش، درد زایمان را برای مادر توجیه کرد.

عضو هیئت مدیره جمعیت مامایی ایران به عاطفه بالای مادران ایرانی اشاره و عنوان کرد: آنها به همین خاطر است که درد زایمان را می‌پذیرند، تنها کافیست چند ساعت با آن‌ها صحبت و به آنها اعتماد به نفس داده شود. اگر مادران رودرروی ماماها قرار بگیرند، هیچ مشکلی برای گسترش آمار زایمان طبیعی وجود ندارد.

محمدی سعادت در ادامه درباره دوران شیردهی مادران نیز توصیه‌هایی ارائه کرد و گفت: در دوره شیردهی نیاز به تغذیه مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. حمایت روحی و روانی از مادری که فرزندش را شیر می‌دهد ضروری به نظر می‌رسد. وی باید تمام وقتش را صرف شیر دادن و مراقبت از فرزندش کند، به همین علت ممکن است دچار افسردگی و کم خوابی شود. بنابراین بهتر است مورد حمایت اطرافیانش قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: باید اولین شیری که از پستان مادر ترشح می‌شود حتما به نوزاد داده شود. اکثر لبنیاتی که ما استفاده می‌کنیم لبنیات گاوی بوده و نوزادان به مصرف لبنیات توسط مادر حساسیت دارند و ممکن است دچار نفخ یا اگزما ( زبری پوست) شوند.

عضو هیئت مدیره جمعیت مامایی ایران با بیان اینکه در این مواقع متخصص اطفال به مادر توصیه می‌کند که لبنیات مصرف نکند، گفت: در این صورت جایگزین آن یعنی مکمل‌های کلسیم تجویز می‌شود وگرنه مادر از لحاظ استخوانی دچار مشکل خواهد شد. زنان شیرده در همان دوره شیردهی ممکن است به همین علت کمبود کلسیم دچار استخوان درد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha