سلامت نیوز : مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، قطع عضو ناشی از آتش سوزی را بیشتر قطع انگشت بواسطه منفجر شدن نارنجک، بمب دستی و ترقه در دست عنوان کرد.

حسن عباسی در گفت‌وگو با فارس با توجه به نزدیکی ایام چهارشنبه سوری اظهار داشت: والدین در این روزها باید نظارت بیشتری بر رفتار کودکان خود داشته باشند چرا که بعضی از کودکان مواد محترقه و منفجره را داخل منزل برده و مخفی می‌کنند تا با هم مخلوط ‌کرده و نارنجک و بمب دستی بسازند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: کمد، پستو، حیات خلوت، انباری و زیر تخت ... از جمله مکان‌هایی است که کودکان برای مخفی کردن مواد محترقه از آن استفاده می‌کنند که این مسئله ضرورت کنترل نامحسوس والدین را بیش از پیش نمایان می‌کند.

عباسی ادامه داد: متأسفانه در حین اختلاط این مواد ممکن است حوادث جبران‌ناپذیری رخ دهد که نمونه‌های آن را در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران، حضور والدین در کنار کودکان و همراهی با آنان را مؤثر دانست و گفت: تجربه نشان داده که هرکجا والدین حضور داشته باشند، کودکان را از رفتارهای پرخطر باز می‌‌دارند و حوادث کمتری اتفاق می‌افتد؛ همچنین باید از افروختن آتش در محیط بسته مثل پارکینگ خودداری کرد.

عباسی تصریح کرد:‌ افراد دقت داشته باشند اگر مسئله‌ای بوجود آمد سریعاً با 115 تماس بگیرند و تا رسیدن آمبولانس به پیام‌ها و توصیه‌های کارشناسان 115 توجه کرده و آنها را اجرا کنند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران به آمار اورژانس پیش بیمارستانی در چهارشنبه‌سوری سال گذشته اشاره کرد و گفت: 61 نفر مصدوم در این تاریخ به اورژانس تهران مراجعه کردند که 40 نفر مشکل سوختگی داشتند و دو نفر قطع عضو شدند.

وی در ادامه آمار سوختگی در سال‌ 90 را 33 نفر، سال 89 را 20 نفر و سال 88 را 11 نفر عنوان کرد و افزود: در هر سال دو قطع عضو نیز داشته‌ایم که البته این تعداد مراجعان اورژانس پیش بیمارستانی است و مسلماً آمار بیش از اینها است.

عباسی قطع عضو را بیشتر قطع انگشت بواسطه منفجر شدن نارنجک، بمب دستی و ترقه در دست عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha