سلامت نیوز : دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور، برنامه‌های آینده این مجمع را ارتقای سلامت، پیشگیری و غربالگری عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از بیماری‌ها تصمیم گرفته‌ایم با همکاری آموزش و پرورش، در آینده نزدیک همه‌ دانش‌آموزان در طرح غربالگری شرکت داده شوند.

سیدرضا نیری در گفت‌وگو با (ایسنا) ، در حاشیه آغاز به کار مجمع خیرین سلامت در ساوه و زرندیه با بیان اینکه در چهار سال گذشته، خیرین دو هزار و 100 میلیارد تومان کمک کردند، افزود: در این مدت هزار و 800 مرکز درمانی ساخته و تحویل دولت داده شد.

وی با اشاره به خیرین شهرستان ساوه و وجود شهر صنعتی کاوه، اضافه کرد: با این ظرفیت‌ها سطح سلامت شهرستان ساوه به صورت چشمگیری ارتقا پیدا می‌کند.

وی افزود: هدف از فعالیت مجمع خیرین این است که بخشی از مشکلات حوزه سلامت کاهش یافته و نیازهای این بخش در زمینه‌های سخت‌افزاری و نیروی انسانی از سوی خیرین تأمین شود.

وی گفت: بیش از 40 هزار خیر در کل کشور عضو مجمع خیرین سلامت هستند و حوزه سلامت از توان مالی و فکری آنان بهره‌مند می‌شود.

نیری با اشاره به کمبود فضای فیزیکی درمانی، مهمترین اولویت این مجمع را احداث مراکز درمانی عنوان کرد.

وی برنامه‌های آینده این مجمع را ارتقای سلامت، پیشگیری و غربالگری عنوان کرد و گفت: در آینده با همکاری آموزش و پرورش همه‌ دانش‌آموزان در طرح غربالگری شرکت داده می‌شوند تا از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری شود.

نیری با بیان اینکه بیش از هزار پزشک عضو هیئت امنای مجمع خیرین سلامت هستند، افزود: فعالیت‌های این مجمع در حوزه ساختار فیزیکی، مرکز روستایی و شهری، ساخت بیمارستان، بخش‌های درمان قلب و دیالیز، تجهیزات و امکانات پزشکی است.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: در این جلسه هیئت امنای این مجمع با رأی‌گیری انتخاب شدند.

شهلا میرگلوبیات با اشاره به وجود خیرین در شهرستان ساوه، افزود: خیرین در چند سال گذشته کمک‌های بسیاری را در حوزه بهداشت و درمان ارائه دادند.

وی اضافه کرد: با آغاز به کار این مجمع، خیرین سازماندهی شده و کمک‌های آنها با نیازسنجی مدیریت شده و در جهت ارتقاء سطح سلامت شهرستان هدفمند هزینه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha