سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 107520

سلامت نیوز :مصرف شیر کم چرب هرچند عادت سالمی به حساب می آید، اما می تواند دوره یائسگی را به تأخیر بیندازد. محققان تأخیر در یائسگی را با افزایش خطر بروز سرطان های کشنده مرتبط می دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ گروهی از محققان آمریکایی طی ۲دهه، زمان یائسگی بیش از ۴۶هزار زن را بررسی کرده اند. محققان در این مطالعات دریافته اند، زنانی که به طور روزانه لبنیات کم چرب مصرف می کنند نسبت به آن هایی که لبنیات مصرف نمی کنند، حدود ۴ماه دیرتر یائسه می شوند. اما آیا این امر مشکل ساز است؟

با هر یک سال تأخیر یائسگی، خطر بروز سرطان سینه 2.5درصد افزایش پیدا می کند. یائسگی دیرهنگام با افزایش خطر سرطان آندرومتریال ارتباط دارد. به گفته محققان، شیر گاو حاوی مواد مختلفی است که میزان استروژن و پروژسترون را در بدن زنان افزایش می دهد. تراکم بالای این هورمون ها، شروع یائسگی را به تأخیر می اندازد. لبنیات کم چرب حاوی میزان متابولیت بیشتر است به همین دلیل زنانی که لبنیات پرچرب مصرف می کنند، دچار تأخیر در یائسگی نمی شوند. پس آیا باید لبنیات کم چرب را از برنامه غذایی حذف کرد؟ فعلا نه، زیرا محققان هنوز میزان شیوع سرطان را بین مصرف کننده های لبنیات بررسی نکرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha