شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
کد خبر: 107723

سلامت نیوز : یک متخصص طب سنتی،میزان ورزش مناسب و نحوه حمام کردن در فصل بهار را توضیح داد و گفت: در این فصل،فرد دچار غلیان احساسات،خشم و عصبانیت می‌شود به همین دلیل استشمام بوهای خوش مانند گلاب توصیه می‌شود.

غلامرضا کردافشاری در گفت وگو با فارس در مورد ورزش مناسب از دیدگاه طب سنتی که باید در فصل بهار انجام داد گفت: در بهار ورزش معتدل توصیه می شود ولی ورزش شدید چون باعث گرمی بسیار و روان شدن و تحریک اخلاط و تحلیل زیاد است توصیه نمی شود.

وی ادامه داد: از طرفی انجام ورزش به میزان کم هم که اصلاً تحلیل مواد زاید ندهد پسندیده نیست پس بهتر است که ورزش در بهار، آرام و طولانی مدت باشد تا تحلیل مواد زاید را بیشتر از ایجاد گرمی ایجاد کند.

حمام در بهار

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین در مورد شرایط مناسب حمام کردن در این فصل گفت: در اواخر بهار، گرما بر خنکى هوا چیره مىشود و احتیاج بدن نیز به عمل تعریق بیشتر مى‌شود،به همین دلیل حمام به صورت روزانه توصیه می شود.

کردافشاری تصریح کرد: البته حمام رفتن با شکم خالی و گرسنگی شدید و نیز بلافاصله بعد از غذا و پری معده مضر است.

کنترل وضعیت روحی در بهار

وی ادامه داد: در ماه های ابتدایی بهار به دلیل اینکه خون در هیجان است و به سمت بالا و مغز بیشتر حرکت می کند،به همین دلیل ممکن است فرد دچار غلیان احساسات یا خشم و عصبانیت شود.

این متخصص طب سنتی گفت: در فصل بهار باید از خشم شدید و شادی ناگهانی و بسیار پرهیز شود چراکه هر دو مهیج اخلاط هستند و چون خاصیت خود فصل نیز هیجان و حرکت اخلاط است، عوامل تشدید کننده این موضوع ممکن است باعث آسیب رساندن به فرد شوند.

کردافشاری ادامه داغد: به همین دلیل باید در این فصل،مغز و اعصاب تقویت شود که یکی از بهترین راه های تقویت آنها، استشمام بوهای خوش مانند گلاب و شاهسفرم در این فصل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha