طرح داروخانه‌های معین اجرا نمی‌شود/ سرانجام داروخانه‌های ویژه گیاهی

سلامت نیوز : مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از لغو طرح راه‌اندازی داروخانه‌های معین در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: اکنون موضوع راه‌اندازی مراکز ویژه عرضه داروهای گیاهی نیز در حال بررسی است.

دکتر سید مهدی پیرصالحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به فعالیت 11 هزار داروخانه در کل کشور اظهار کرد: از این تعداد حدود 2500 داروخانه در تهران و مابقی در شهرستان‌ها مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی پیرامون طرح داروخانه‌های معین در شهرستان‌ها که بنا بود توسط تیم مدیریتی قبلی سازمان غذا و دارو به اجرا در بیاید تا مردم بویژه بیماران خاص ناچار نباشند برای تامین داروهایشان به تهران بیایند، گفت: طرح داروخانه‌های معین فعلا ملغی است.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو به اعلام نظر درباره راه‌اندازی فروشگاه‌ها یا داروخانه‌های ویژه فرآورده‌های طب سنتی و داروهای گیاهی پرداخت و گفت: هنوز مصوبه‌ای برای راه‌اندازی این برنامه نداریم.

وی افزود: البته این مراکز عرضه داروهای گیاهی چندان جایگاهی ندارند، زیرا داروهای طب سنتی می‌توانند در همین داروخانه‌های معمولی هم عرضه شوند.

به گفته پیرصالحی در خصوص راه‌اندازی این مراکز ویژه نظرات موافق و مخالفی وجود دارد. در این راستا کارگروهی تشکیل شده و این موضوع در دست بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha