سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 108745

جراح و دندانپزشک کودکان گفت: اولین دندان آسیای دائمی در سن شش سالگی رویش می‌کند و توصیه می‌شود بلافاصله پس از رویش، فیشورسیلانت شود؛ یعنی شیارهای آن با ماده فیشورسیلانت پوشانده شود تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود

سلامت نیوز: جراح و دندانپزشک کودکان گفت: اولین دندان آسیای دائمی در سن شش سالگی رویش می‌کند و توصیه می‌شود بلافاصله پس از رویش، فیشورسیلانت شود؛ یعنی شیارهای آن با ماده فیشورسیلانت پوشانده شود تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، پریسا مهراشتیاق  در مورد زمان رویش اولین دندان آسیای دائمی اظهار داشت: اولین دندان آسیای دائمی در سن شش سالگی رویش می‌کند که دندان شیری شماره شش نامیده می‌شود.

جراح و دندانپزشک کودکان گفت: این دندان در انتهای دهان بدون آنکه دندان شیری لق شود و بیفتد، در می‌آید که اغلب والدین آن را با دندان شیری اشتباه می‌گیرند.

مهراشتیاق افزود: این دندان، دندان بزرگ با شیارهای عمیق است که توصیه می‌شود بلافاصله پس از رویش، فیشورسیلانت شود؛ یعنی شیارهای آن با ماده فیشورسیلانت پوشانده شود تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.

جراح و دندانپزشک کودکان تصریح کرد: سن شش سالگی در کودک به دلیل رویش این دندان سن مهمی است و باید بهداشت دهان و دندان به طور کامل رعایت شود که اجرای این امر برعهده والدین است چرا که تمیز کردن این دندان در انتهای دهان کار دشواری برای کودک محسوب می‌شود.

وی گفت: کوتاهی در حفظ بهداشت دندان شش، به پوسیدگی زودهنگام دندان  منجر می‌شود که در صورت بروز پوسیدگی باید هر چه زودتر نسبت به درمان آن اقدام کرد تا پوسیدگی وسیع‌تر نشود.

جراح و دندانپزشک کودکان خاطرنشان کرد: استفاده از نخ دندان در قسمت جلو و عقب دندان الزامی است حتی اگر دندان در تماس با دندان دیگری نباشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha