یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10923

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هفتم و هشتم، بر تعامل دولت با مجلس در جهت پیشبرد برنامه های حوزه سلامت تاکید کرد.

دکتر فخرالدین حیدری در گفتگو با مهر اظهارداشت: تعامل نباید یک طرفه و فقط از جانب مجلس باشد، بلکه لازم است که دولت نیز با مجلس تعامل داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه تاکنون دیده ایم، کمک مجلس به دولت بوده و این را نمی توان به عنوان تعامل نام نهاد، افزود: دولت و مجلس باید به نظرات کارشناسی که به واقعیت نزدیک تر است، احترام گذارده و آنها را بپذیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم، مهم ترین بحث بر زمین مانده از دوره قبل در حوزه سلامت را، عدم اجرای یکسان سازی بیمه ها دانست و گفت: به رغم اینکه اغلب مردم تحت پوشش بیمه های خدمات درمانی و تامین اجتماعی هستند اما باز هم مشکلاتی را شاهد هستیم که با اجرای این طرح می توان تاحدودی از حجم مشکلات در حوزه سلامت کاست.

وی، نظارت ضعیف مجلس هفتم را یکی از علل برجای ماندن برنامه ها در همه حوزه ها به خصوص درمان و بخش سلامت عنوان کرد و افزود: امیدواریم مجلس هشتم، نظارت واقعی بر امور داشته و بتواند بدون تعارف، برنامه ها را پیش ببرد.

به اعتقاد حیدری، اولویت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم، ابتدا باید بالا بردن سرانه درمان و بعد پوشش بیمه ای باشد.

وی با اشاره به حضور نمایندگانی که در مجلس هشتم حضور دارند، افزود: در این دوره افرادی وارد شده اند که دارای سابقه اجرایی و نظارتی هستند و همین نکته می تواند بر تشکیل یک کمیسیون بهداشت و درمان قوی در مجلس هشتم کمک کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هفتم و هشتم تصریح کرد: با توجه به حضور چهره هایی همچون مرندی و پزشکیان که تجربه مدیریت در حوزه سلامت را دارند، باید منتظر تیمی قوی بود که بتواند نواقص و معایب موجود را از سر راه بردارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha