هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای جوان 21 ساله ارجنکی به پنج بیمار نیازمند پیوند عضو خبر داد.

سلامت نیوز: هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای جوان 21 ساله ارجنکی به پنج بیمار نیازمند پیوند عضو خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای جوان 21 ساله ارجنکی به پنج بیمار نیازمند پیوند عضو در آخرین روز از فروردین‌ماه سال‌جاری خبر داد.

زهرا سیاح افزود: بیمار خلیل گنجی اهل و ساکن روستای ارجنک در تاریخ 29 فروردین‌ماه به دنبال جراحات شدید مغزی ناشی از تصادف به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد منتقل شد و در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم تلاش انجام شده، بیمار دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده خیراندیش وی عمل جداسازی اعضا ‌در 31 فروردین‌ماه با همکاری تیم اعزامی از استان‌های فارس و اصفهان در این بیمارستان انجام شد. 

هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ‌کبد،‌ کلیه‌ها،‌ پانکراس و بخشی از عروق این بیمار مرگ مغزی جهت اهدا به بیماران نیازمند پیوند عضو به استان‌های مذکور منتقل شد. 

براساس این گزارش،‌ در اولین ماه از آغاز سال 93 اعضای 2 نفر از بیماران مرگ مغزی در استان چهارمحال و بختیاری اهدا شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha