چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 110162

اگر خانواده را یک جامعه کوچک دانسته و وضعیت خود را از نظر وجود بیماری ارزیابی کند، می‌تواند در شکل گیری خود مراقبتی نقش اساسی ایفا کند.

سلامت نیوز: اگر خانواده را یک جامعه کوچک دانسته و وضعیت خود را از نظر وجود بیماری ارزیابی کند، می‌تواند در شکل گیری خود مراقبتی نقش اساسی ایفا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محسن شمس پزشک و متخصص آموزش سلامت با اشاره به اینکه خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماع مدیرانی مثل پدر و مادر دارد، گفت: ذینفعان این جامعه فرزندان هستند که در خانواده رشد و تکامل میابند و بهره گیری والدین از افراد متخصص برای یادگیری مهارت کافی جهت مراقبت از کانون خانواده ضروری است. 

 

 وی همچنین به وجود سالمندان در برخی خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: جامعه کوچک خانواده نباید در معرض خطربیماری باشد و احتیاج به مراقبت چندگانه از جمله دوری از استعمال دخانیات، استفاده از تغذیه مناسب؛ ورزش و همچنین استفاده از تجربیات سالمندان برای بهتر زیستن به لحاظ جسمی و روانی دارد.

 این متخصص آموزش سلامت نقش رسانه‌ها و جامعه پزشکی را در ارتقای خود مراقبتی در خانوده‌ها مهم عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: شکل گیری خود مراقبتی در جامعه و گروههای سنی مختلف نیاز به آموزش و مهارت کافی دارد و همه ارگانهای ذیربط با نظام سلامت و خود افراد باید با همکاری زمینه ایجاد خودمراقبتی را فراهم کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha