مدیر سازمان بیمه سلامت استان تهران از ابلاغ مصوبه سهم پرداختی حداکثر 10 درصدی مردم در بیمارستانهای دولتی خبر داد و گفت: برهمین اساس پرداخت از جیب برای روستاییان و عشایر در بیمارستانهای دولتی حداکثر 5 درصد تعیین شده است.

مصوبه سهم پرداختی مردم در بیمارستانهای دولتی ابلاغ شد/ افزایش 3 برابری سرانه درمان روستاییان و عشایر

سلامت نیوز: مدیر سازمان بیمه سلامت استان تهران از ابلاغ مصوبه سهم پرداختی حداکثر 10 درصدی مردم در بیمارستانهای دولتی خبر داد و گفت: برهمین اساس پرداخت از جیب برای روستاییان و عشایر در بیمارستانهای دولتی حداکثر 5 درصد تعیین شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پهبد پورشبانان افزود: بر اساس مصوبه دولت از سال 84 افرادی که در مراکز روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر زندگی می کردند در قالب طرح بیمه روستایی و عشایر تحت پوشش قرار گرفته اند و دفاتر بیمه خدمات درمانی خود را در اختیار دارند که در مجموع بیش از 20 میلیون نفر را شامل می شوند.

وی تاکید کرد: روستاییان و عشایری که در صندوق روستاییان و عشایر بیمه هستند دیگر نیازی نیست که در طرح بیمه همگانی رایگان در سازمان بیمه سلامت ثبت نام کنند.

به گفته پورشبانان، در حال حاضر 400 هزار نفر روستایی در استان تهران تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایر قرار گرفته اند و بسته بیمه خدمات پایه را دریافت می کنند.

مدیر سازمان بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه در سال جاری بسته خدمات بیمه پایه روستائیان و عشایر بسیار جامع تر و مفصل تر از سال گذشته است، گفت: با نگاه ویژه دولت سرانه مصوب این افراد در سال 93 سه برابر سال گذشته به تصویب رسیده و این به این معناست که برای این افراد خدماتی که ارائه می شود بسیار کامل تر و مشروح تر از سالهای گذشته خواهد بود.

وی تصریح کرد: در سال جاری دولت مصوبه ای را ابلاغ کرده و همچنین اعتباراتی را پیش بینی کرده است برای اینکه بیمه شدگان سازمان های بیمه گر پایه از یک بیمه درمان پایه ای برخوردار شوند و این افراد در صورت مراجعه به بیمارستان های دولتی پرداخت از جیبشان نباید بیش از 10 درصد باشد.

پورشبانان گفت: هزینه بستری روستائیان و عشایر در بیمارستان های دولتی و پرداخت از جیبشان باید بر اساس افزایش سرانه درمان امسال حداکثر 5 درصد باشد و اعتبارات لازم از محل هدفمندی یارانه ها تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بیمه سلامت برای مدیریت این فرآیند به طور جدی در حال انجام برنامه ریزی و سیاست گذاری برای اجرای مصوبه دولت هستند و به زودی این امر محقق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha