پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

با توجه به این که برنامه سوم استراتژیک کنترل ایدز تا پایان سال به اتمام می‌رسد، برنامه چهارم در حال تدوین است.

سلامت نیوز: با توجه به این که برنامه سوم استراتژیک کنترل ایدز تا پایان سال به اتمام می‌رسد، برنامه چهارم در حال تدوین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر عباس صداقت رییس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران جزء کشورهایی است که دارای برنامه استراتژیک کنترل ایدز است، گفت: امسال آخرین سال برنامه پنج ساله سوم استراتژیک است که با توجه به این موضوع در حال پیش نویس و تدوین برنامه استراتژیک چهارم پنج ساله هستیم.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 94 باید برنامه استراتژیک چهارم آغاز شود افزود: برنامه سوم 10 راهبرد یعنی  170 هدف را هدف قرار داده بود که با کمک همه‌ی سازمان‌های زیربط این برنامه در کشور در حال اجرا است.
صداقت با تاکید بر اینکه این برنامه براساس تعیین وضعیت HIV در حال تدوین است، عنوان کرد: این برنامه بیشتر بر موضوعاتی همچون برنامه‌های کاهش آسیب، تاکید بر برنامه‌ پیشگیری از انتقال HIV به جنین، تاکید به برنامه مراقبت و درمان و تشخیص HIV و بالا بردن پوشش درمانی بیماران، آگاهی سازی جامعه و دسترسی به خدمات پیشگیری را هدف قرار می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که محورهای اصلی برنامه چهارم هم تاکید بر کنترل HIV در برنامه کنترل ایدز و اولویت قرار دادن گروه‌های در معرض خطر مثل جوانان، نوجوانان ، زنان در معرض آسیب است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha