یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 111120

وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 24 نفر در مناطق مختلف این کشور به ویروس ˈکروناˈ مبتلا شده اند و در این مدت یک مرد در جده و یک زن در مکه مکرمه بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند .

سلامت نیوز: وزارت بهداشت عربستان اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 24 نفر در مناطق مختلف این کشور به ویروس ˈکروناˈ مبتلا شده اند و در این مدت یک مرد در جده و یک زن در مکه مکرمه بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  وزارت بهداشت عربستان در بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود گفت که همچنین اخیرا شش زن و 12 مرد به این ویروس مبتلا شده اند که پنج مورد آن در ریاض ، هفت مورد در جده ، چهار مورد در مکه مکرمه و دو مورد در مدینه منوره بوده است .

بر اساس آمارهای جدید وزارت بهداشت عربستان، شمار مبتلایان به این ویروس از سال 2012 میلادی تا کنون به 396 مورد رسیده که 111 نفر از این موارد جان خود را از دست داده اند .

وزارت بهداشت عربستان پیش از این اعلام کرده بود که سه مرکز پزشکی به صورت تخصصی در مورد این ویروس تحقیق و مبتلایان را معالجه می کنند .

از سوی دیگر وزارت کشاورزی و منابع آبی عمان نیز اعلام کرد که در روزهای 20 و 21 ماه می با همکاری سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد ( فائو) نشستی منطقه ای در مسقط برای بررسی راه های مقابله با این نوع ویروس و تهیه طرحی مشترک برای مقابله با آن در خاورمیانه برگزار می کند .

مسوولان وزارت کشاورزی و وزارت بهداشت عمان نشستی مشورتی برای بررسی مقابله با ویروس کرونا تشکیل داده اند و مقامات در این نشست، در باره ارزیابی های موجود در مورد این نوع ویروس در سطوح منطقه ای و جهانی ، راه های انتقال آن ، آخرین دستاوردهای منطقه ای برای مقابله با کرونا و اقدام های ضروری و پیشگیرانه این دو وزارتخانه برای مقابله با این نوع ویروس بحث و گفت و گو کردند .

سازمان بهداشت جهانی با همکاری با مقام های وزارت بهداشت کشورهای مختلف در حال تحقیق برای کشف ماهیت این نوع ویروس و راه های انتشار و انتقال آن است . 

سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که ویروس کرونا در وضعیت کنونی تهدیدی برای بهداشت عمومی به شمار نمی آید و نیازی به ممنوع کردن سفر به هیچ کدام از کشورها، تحت آزمایش قرار دادن افراد در مبادی ورودی یا محدود کردن تجارت نیست. 

در حال حاضر درمانی برای این ویروس کرونا وجود ندارد و واکسنی نیز برای جلوگیری از مبتلا شدن به آن تولید نشده است . 

این خانواده ویروسی اولین بار در سال 1960 کشف شد که موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می گردد و از ویژگی آنها زوائد تاج مانند بر روی سطوح دیواره ویروس ها است . 

علایم این بیماری هنوز ناشناخته است ، اما از علایم اصلی این بیماری تب ، سرفه ، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است. بیمار ممکن است سرفه های چند روزه ظاهرا بدون دلیل نیز داشته باشد . در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال ، نارسایی حاد تنفسی ، اختلالات انعقادی ، پریکاردیت و نارسایی کلیه نیز گزارش شده است . 

کارشناسان توصیه می کنند که برای جلوگیری از ابتلا به این نوع ویروس بهتر است دستها را چندین بار در طول روز با آب و صابون شست، به چشم ها، بینی و دهانتان دست نزد و از تماس نزدیک با افراد مبتلا خودداری کرد و در صورت ابتلا ، بیمار بهتر است در خانه بماند، از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کند و هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود را بگیرد. 

ویروس کرونا یا ˈمرسˈ گونه ای مرگبارتر اما با قابلیت انتقال کمتر از ویروس ˈسارسˈ محسوب می شود که در سال 2003 در آسیا شیوع یافت و هشت هزار و 273 نفر را مبتلا کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha