مدیر بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: از ۱۵ اردیبهشت تاکنون ۶۵ بیمار بستری ترخیص شده‌اند، هزینه آ‌نها ۴۴۵ میلیون تومان بود که فقط ۱۰ درصد کل این هزینه از آنان دریافت شد و بقیه را بیمه و وزارت بهداشت پرداخت کردند.

سلامت نیوز: مدیر بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: از ۱۵ اردیبهشت تاکنون ۶۵ بیمار بستری ترخیص شده‌اند، هزینه آ‌نها ۴۴۵ میلیون تومان بود که فقط ۱۰ درصد کل این هزینه از آنان دریافت شد و بقیه را بیمه و وزارت بهداشت پرداخت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سعید افتخاری با اشاره به اجرای بسته سلامت، اظهار داشت: حسب فرمایش مقام معظم رهبری در رفع مشکلات بیماران، بسته سلامت از 15 اردیبهشت سال جاری در بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی نیز اجرا می‌شود.

وی افزود: بیماری که هزینه درمانی‌اش 16 میلیون تومان می‌شود، فقط یک میلیون و 600 هزار تومان پرداخت می‌کند و بقیه از سهم بیمه و سهم هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود.

مدیر مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی تصریح کرد:‌ از زمان شروع طرح، تمام داروها و لوازم مصرفی توسط واحدهای درمانی تأمین می‌شود و چنانچه در سطح کشور بیمارستانی نتواند خدماتی را برای بیماران فراهم کند، باید از نظر انتقال به مرکز درمانی دیگر و هزینه آن اقدام کند تا بیمار دغدغه‌ای بابت هزینه و انتقال نداشته باشد.

افتخاری گفت: اجرای بسته سلامت برای ما که در خط مقدم کارهای درمانی هستیم جای بسی خوشحالی است و از اینکه سهم مردم در پرداخت هزینه‌ها کم شده خدا را شاکریم. مردم در یکی دو ماه آینده این تغییرات را به وضوح با جان و دل خواهند دید.

وی با بیان اینکه بسته سلامت شامل خدمات بستری می‌شود افزود: کل این برنامه برای خدمات ستری شدن است و فعلاً بسته‌ای برای خدمات سرپایی نداریم.

 مدیر مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی ادامه داد: 65 بیمار تاکنون مرخص شده‌اند که 104 میلیون تومان از سهم هدفمندی یارانه‌ها به هزینه‌های بستری این بیماران اختصاص یافته است. کل مبلغ نیز 445 میلیون تومان بوده است. همچنین لازم به ذکر است که پوشش این طرح برای همه داروها و لوازم مصرفی پزشک نیز می‌شود.

افتخاری اظهار داشت: یکی از همت‌هایی که وزارت بهداشت انجام داد، کاهش ارقام ریالی لوازم پزشکی بود، مثلاً استنتی که تا 9 ماه پیش 4 میلیون و 200 هزار تومان برای بیمار هزینه داشت، امروز به یک میلیون و 580 هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

وی رقابتی بودن فضا را یکی از دلایل کاهش قیمت‌ها عنوان کرد و افزود: فضای رقابتی بین واردکنندگان موجب شده تا این ارقام پائین بیاید.

افتخاری خاطرنشان کرد: در رابطه با طرح تحول، بسته‌های دیگری هم وجود دارد که، زایمان طبیعی و هتلینگ بیمارستان‌ها جزو این موارد است. همچنین سهم بیماران عشایر و روستایی و ساکنان شهرهای کمتر از 27 هزار نفر برای پرداخت هزینه‌های بستری شدن فقط 5 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha