یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 111641

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اسطوخودوس گیاهی بی‌ضرر با 33 خاصیت درمانی است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

سلامت نیوز: معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: اسطوخودوس گیاهی بی‌ضرر با 33 خاصیت درمانی است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی‌محمد محمدی اظهار کرد: گیاه اسطوخودوس یکی از معروف‌ترین گیاهان طب سنتی است که آرامش‌بخش و مسکن درد است و هنگام سردردهای عصبی و تنش مصرف می‌شود.

وی افزود: اسطوخودوس گیاهی چندساله به ارتفاع حدود نیم متر با برگ‌های متقابل، باریک و دراز است که از کرک‌های سفید و پنبه‌ای با گل‌هایی به رنگ بنفش و سنبلی شکل پوشیده شده است.

محمدی با بیان اینکه گل‌ها و سرشاخه‌های گلدار این گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: اسطوخودوس گیاه بسیار مطبوعی است و به همین دلیل در عطرسازی مصرف می‌شود و دارای طعم تلخی است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به برخی از خواص این گیاه اشاره کرد و اذعان داشت: این گیاه دارای 33 خاصیت درمانی شامل تقویت‌کننده معده، ضد تشنج، تقویت‌کننده عمومی بدن و مفید برای بیماری‌های کبدی است.

این مسئول اضافه کرد: از این گیاه می‌توان برای رفع فراموشی، تقویت حافظه، درمان سردرد، درمان رماتیسم و آرتروز، رفع بی‌خوابی و تسکین اعصاب استفاده کرد.

وی تاکید کرد: این گیاه کاملا بی‌ضرر است و آن را می‌توان در چهار روش دم کرده، کمپرس، اسانس و روغن استفاده کرد.

محمدی با بیان اینکه این گیاه را می‌توان از طریق کشت بذر تکثیر کرد، گفت: از هر پایه مرغوب گیاه 500 گرم سرشاخه گلدار و از هر هکتار 500 کیلوگرم گیاه به دست می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha