پزشک متخصص روانپزشکی گفت: در پی آغاز اجرای اولین بسته نظام سلامت، مشکلات بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسیتی (تراجنسیتی) بررسی می شود.

سلامت نیوز: پزشک متخصص روانپزشکی گفت: در پی آغاز اجرای اولین بسته نظام سلامت، مشکلات بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسیتی (تراجنسیتی) بررسی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر مهدی صابری در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی این بیماران افزود: بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسیتی در جامعه ایران از مشکلات عدیده ای رنج می برند به همین منظور برنامه ای با همکاری جمعی از پزشکان و فعالان اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات آنان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: قرار است بار دیگر مشکلات افراد تراجنسیتی و راه حل های سلامت آنان مورد توجه قرار گیرد و در زمینه کمک به حل مشکل آنان نیز اقدام شود.

صابری با بیان اینکه مشکلات بیشتر این افراد به مشکلات اجتماعی دامن زده است، افزود: در این میان عدم آگاهی اجتماعی لازم از یک سو و عدم وجود سیستمی منسجم برای درمان و کمک به این بیماران از سوی دیگر، رنج این قشر در جامعه ایران را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد: در این زمینه نیاز به عزمی جدی جهت رفع مشکلات این قشر از بیماران را الزامی می کند.

این پزشک متخصص روانپزشکی اضافه کرد: همچنین قرار است دوشنبه هفته جاری در یک نشست خبری موضوع بیماران اختلال هویت جنسیتی بررسی شود تا خبرنگاران رسانه ها ما را در زمینه اطلاع رسانی جمعی جهت کمک به حل این مشکل یاری کنند.

این اختلال با احساس قوی و پایدار در شناخت هویت جنسی خود متناقض با جنسیتی است که اطرافیان فرد را از نظر بیولوژیک می شناسند. 

این بیماران اغلب بعد از رسیدن به سن بلوغ، دچار مشکلات بیشتری می شوند، سنینی که احساس هویت و داشتن نقش مردانه یا زنانه اهمیت زیادی دارد. 

برخی از این بیماران به پزشک مراجعه می کنند، عده ای ناخواسته به انحراف کشیده و برخی دیگر نیز به افسردگی، تشویش و نارضایتی هویتی مبتلا می شوند.

همچنین شیوع این پدیده نادر در جنس مذکر، بیشتر از جنس مونث است.

براساس آمار از سازمان بهداشت جهانی، از هر صد هزار پسر متولد شده، یک نفر و از هر چهارصد هزار دختر متولد شده یک نفر دارای این اختلال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha