دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور از آرشیو الکترونیکی ۱۳۰ میلیون سند در این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون 4 میلیون شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

سلامت نیوز: رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور از آرشیو الکترونیکی ۱۳۰ میلیون سند در این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون 4 میلیون شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمد ناظمی اردکانی روز دوشنبه در همایش گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت احوال کشور،گفت: مکانیزه کردن صدور شناسنامه نیز از دیگر اقدامات این سازمان بوده است که تاکنون در اختیار بیش از 4 میلیون نفر قرار گرفته است.

وی به صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و افزود: کارت هوشمند ملی برون‌سپاری شده است که اگر به دست این سازمان صورت می‌گرفت این پروژه با شتاب بیشتری صورت می‌گرفت.

رئیس سازمان ثبت احوال درباره کمبود اعتبارات سازمان ثبت احوال اشاره کرد و گفت: اعتبارات این سازمان از محل استان تأمین می‌شود و اعتبارات ما در بخش توسعه‌ای کم است.

ناظمی در مورد ثبت وقایع حیاتی تاکید کرد: در این سازمان که مأموریت ثبت وقایع 4گانه (ولادت، فوت، ازدواج و طلاق)، صدور اسناد هویتی و تولید و نشر آمار و اطلاعات جمعیتی انجام می‌شود که این آمار نقش بسیار مهمی در تحلیل‌های جامعه دارد.

وی گفت: نگاه در سازمان ثبت احوال یک نگاه توسعه‌ای بوده تا از آخرین فناوری‌ها در این سازمان استفاده شود و تاکنون گام‌های خوبی برداشته شده است و از حداکثر ظرفیت درونی استفاده می‌شود.

ناظمی به آرشیو اسناد ثبت احوال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 103 میلیون سند توسط همکاران آرشیو الکترونیکی شده است که میزان اشتباه در این اسناد به کمترین حد ممکن رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha