مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به تشریح جزئیات مصوبه هیئت دولت در خصوص واگذاری تعیین قیمت تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت، پرداخت.

تشریح جزئیات مصوبه قیمت گذاری تجهیزات پزشکی/ نیاز بیمارستانها تامین شده است

سلامت نیوز: مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به تشریح جزئیات مصوبه هیئت دولت در خصوص واگذاری تعیین قیمت تجهیزات پزشکی به وزارت بهداشت، پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهندس سید حسین صفوی  اظهارداشت: تا قبل از مصوبه هیئت دولت، تعیین قیمت تجهیزات و ملزومات پزشکی همچون سایر کالاهای دیگر بر عهده وزارت بازرگانی بود که بعدا با ادغام وارتخانه ها، این مسئولیت به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

وی با تاکید بر اینکه تعیین قیمتها با نظر مستقیم سازمان حمایت از مصرف کنندگان بود، تصریح کرد: بر همین اساس، وزارت بهداشت هر جایی برای کارشناسی قیمت تجهیزات اقدام می کردیم، بر اساس توافقاتی بوده که با سازمان حمایت از مصرف کنندگان انجام می دادیم.

صفوی به ماجرای اختصاص ارز مرجع برای تجهیزات پزشکی در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در آن زمان، بر اساس تفاهمنامه ای که وزارت بهداشت با سازمان حمایت از مصرف کنندگان امضا کرد، بحث قیمت گذاری و نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی را انجام می دادیم.

مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در ادامه به مصوبه هیئت دولت اشاره کرد و افزود: با توجه به مصوبه دولت برای قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی توسط وزارت بهداشت، آیین نامه ای متناسب با نیازهای داخلی تهیه می کنیم.

وی با اعلام اینکه قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی برای تولیدات داخلی، وارداتی و همچنین تعرفه های خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی است، گفت: دستگاههای مثل رادیولوژی، ام آر آی، سی تی اسکن و... که قطعات یدکی دارند، نیاز به خدمات پس از فروش دارند که ما بعد از این، برای این خدمات نیز تعرفه تعیین خواهیم کرد.

صفوی با تاکید بر اینکه بیماران نباید بیش از 10 درصد هزینه های تجهیزات پزشکی در بیمارستانهای دولتی را پرداخت کنند، افزود: نیاز بیماران بستری به تجهیزات پزشکی باید تعریف شود و یکی از راهها، گاید لاین هایی است که وجود دارد و طبق آنها، تجهیزات پزشکی تجویز می شود.

وی با اعلام اینکه تجهیزات ارتوپدی در این گاید لاین ها دیده شده است، گفت: بخشی از این تجهیزات ارتوپدی مربوط به بیماران تصادفی است که تامین شده است.

صفوی با تاکید بر آمادگی بیمارستانهای دولتی برای تامین تجهیزات پزشکی، افزود: تامین اعتبار لازم انجام شده و در اختیار بیمارستانها قرار گرفته و از این بابت، هیچ مشکلی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha