پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
کد خبر: 113557

بیماریهای جسمانی از مهمترین علل خستگی مفرط بوده که از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری کم خونی، مشکلات کلیوی، کم کاری تیروئید و بیماریهای قلبی اشاره کرد.

5 عاملی که بدن شما را خسته می‌کند

سلامت نیوز: بیماریهای جسمانی از مهمترین علل خستگی مفرط بوده که از جمله این بیماری‌ها می‌توان به بیماری کم خونی، مشکلات کلیوی، کم کاری تیروئید و بیماریهای قلبی اشاره کرد.
آرش میراب‌زاده استاد دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: خستگی مفرط علل مختلفی می‌تواند داشته باشد بیماریهای جسمی از مهمترین علل بوده است که می‌تواند به صورت خستگی تظاهر کند.

این روانپزشک ادامه داد: از جمله بیماریهای جسمی می‌توان به بیماری کم خونی، مشکلات کلیوی، کم‌کاری تیروئید، بیماریهای قلبی اشاره کرد.
در بیماریهای تنفسی که فرد نیاز به انرژی بالایی دارد در این صورت انرژی و خون‌رسانی لازم به طور کامل انجام نمی‌گیرد بنابراین او احساس خستگی می‌کند.

وی اذعان داشت : از شایعترین علامتهای اختلال افسردگی در حیطه روانپزشکی احساس خستگی مفرط و خستگی در فرد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در صورتیکه دیدگاه فرد نسبت به زندگی دیدگاه واقع بینانه نباشد و نسبت به زندگی منفی‌نگر باشد، منجر به خستگی مفرط در او می‌شود. زمانیکه احساس ذهنی بدنی هم پیدا می‌کند و این عوامل به دلیل تغییرات بیولوژی بدن و واسطه‌های شیمیایی مغز است.

میراب‌زاده گفت: از دیگر نشانه‌ها و علائم خستگی می‌تواند بی‌اشتهایی و کم‌خوابی نیز باشد با تشخیص عارضه درمان خستگی مفرط انجام می‌شود به طور مثال اگر فرد به کم خونی مبتلا باشد با درمان این اختلال خستگی او نیز برطرف می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از علائم سرطان لوزالمعده خستگی و احساس افسردگی است در صورتی که بیماری جسمانی باشد درمان توسط متخصصین جسمانی و در غیر این صورت توسط روانپزشک انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مریم ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    0 0
    خیلی ممنون از مطلب مفیدتون. ایا ویتامین ث هم می تواند خستگی را برطرف کند؟