شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 113661

دومین طوفان به همراه گرد و غبار بعدازظهر امروز باعث خساراتی به اماکن عمومی در تهران شد.

سلامت نیوز: دومین طوفان به همراه گرد و غبار بعدازظهر امروز باعث خساراتی به اماکن عمومی در تهران شد.

90حادثه در پایتخت

سید جلال ملکی - سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در پی طوفان روز جمعه به ایسنا گفت: از زمان اعلام طوفان تا عادی شدن شرایط 90 مورد حادثه در پایتخت در ارتباط با طوفان جمعه رخ داده است که در عملیات‌های آتش‌نشانی هیچ مورد فوتی و مصدوم نداشتیم. عمده حوادث رخ داده شکستگی درختان و پس از آن سقوط تابلوها و بیلبوردها به سطح معابر بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به این که با آغاز طوفان تیم‌های پیشرو برای گشت‌زنی در نقاط مختلف تهران اعزام شدند، گفت: تمامی 103 ایستکاه آتش‌نشانی پیش از آغاز طوفان در آماده‌باش کامل بودند.

سقوط درختان و بیلبوردها در پی طوفان
سرهنگ سید تیمور حسینی - رییس پلیس راهور تهران نیز در این خصوص با اشاره به این که وزش طوفان در پایتخت از حوالی ساعت 19 از منطقه 21 آغاز شد به ایسنا گفت: در پی وزش این طوفان حدود 5 اصله درخت در معابر اصلی پایتخت سقوط کرده است و در طول خیابان امام‌زاده حسن و پاسداران سقوط چند بیلبورد گزارش شده است و در میدان 9 دی نیز چند میله پرچم احتمال سقوط دارند.

وی گفت: همچنین در خیابان پاسداران محدوده بوستان‌ها و غرب به شرق همت رو به روی ونک پارک نیز به دلیل سقوط بیلبورد تبلیغاتی بخشی از مسیر مسدود شده است که تلاش عوامل شهرداری برای بازگشایی این معابر ادامه دارد.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به این که وزش طوفان موجب قطع برق تعدادی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شد گفت: ترافیک معابر پایتخت نیمه‌سنگین است.

طوفان از قزوین آغاز شدو پس از عبور از البرز وارد تهران شد
مرتضی اکبرپور - معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز با اشاره به وقوع طوفان در تهران و البرز به ایسنا گفت: بر این اساس تمام نیروها و دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش هستند.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها طوفان فعلی در پایتخت از استان قزوین آغاز شده و پس از عبور از استان البرز از غرب وارد تهران شده است.

آماده‌باش نیروهای امدادی در 3 استان قزوین، البرز و تهران

حسین درخشان - سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از آماده‌باش نیروهای امدادی در 3 استان قزوین، البرز و تهران خبر داد و به ایسنا گفت: طبق اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان نسبت به آماده‌باش امدادگران در این استان‌ها اقدام شد اما تا کنون گزارشی مبنی بر خسارات جانی و مالی این طوفان دریافت نشده است. وی از شهروندان خواست از ترددهای غیرضروری تا پایان طوفان خودداری کنند.

گزارشات دریافتی از سطح شهر نیز حاکیست در پی وزش طوفان جمعه تعدادی از درختان بر روی خودروها سقوط کرده و موجب بروز خسارات مالی به آنها شده است از سوی دیگر تعدادی سطل زباله نیز به سطح معابر پرتاب شده است.

طوفان تهران 15 مصدوم بر جا گذشت/فوتی نداشتیم
رئیس اورژانس تهران گفت: طوفان تهران تاکنون 15 مصدوم داشته است که حال هیچ کدام وخیم نیست و مورد فوتی نیز نداشتیم.

رضا دهقانپور به فارس گفت: بر اثر طوفان تهران تاکنون هیج مورد فوتی نداشتیم اما بر اثر حرکت اجسام معلق در فضا، یا افتادن درخت بر روی ماشین ها 15 نفر مصدوم داشتیم که 10 نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند اما 5 مصدوم در محل به صورت سرپایی درمان شدند. یکی از مصدومان یک کودک 12 ساله بود که در جنوب تهران بر اثر آسیب دیدگی دیوار دچار آسیب شد و به بیمارستان لقمان منتقل شد. در یک مورد نیز یک درخت در جاده کرج روی خودروی یک خانم افتاد اما مصدوم حادثه حاضر به انتقال به بیمارستان نشد و در محل به صورت سرپایی مداوا شد.

وی گفت: این حادثه خوشبختانه در تهران به خیر گذشت و هیچ موردی از تلفات و مصدومیت جدی نداشتیم البته دو مورد مأموریت دیگر اعزام شده اند ولی در مجموع این حادثه خسارت جانی جدی نداشته است.

طوفان برق برخی اماکن تهران را قطع کرد
طوفان تهران که از ساعتی پیش با سرعت حدود90 کیلومتر در ساعت ادامه دارد،منجر به قطع برق در برخی اماکن تهران شده است.

طوفان شبکه برق تهران را غافلگیر کرد/ بازگشت خاموشی‌های پراکنده برق به پایتخت

طوفان 85 کیلومتری بعد از ظهر جمعه 16 خردادماه بار دیگر به شبکه توزیع برق تهران خسارت وارد کرد تا مشترکان برق پایتخت نشین برای دومین بار متوالی در طول چند روز گذشته تاکنون شاهد خاموشی‌های پراکنده در سطح شهر باشند.

در سطح شهر تهران بیش از یکهزار و 200 فیدر برق وجود دارد که به دلیل وقوع توفان بعد از ظهر امروز بار دیگر تعدادی از فیدرهای برق از مدار بهره برداری خارج شده است.

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ هفته جاری مهم ترین دلیل از خروج فیدرهای برق از مدار بهره برداری قطع و سقوط درختان عنوان کرده و اعلام کرده است: این موضوع منجر به خاموشی‌های پراکنده برق در سطح شهر تهران شده است.

پیگیری های مهر حاکی از آن است که به دنبال وقوع طوفان امروز بعد از ظهر برق برخی از مشترکان در مناطق جنوب تهران قطع شده است ضمن آنکه خاموشی های پراکنده در مناطق جنوب غربی و غرب پایتخت گزارش شده است.

دومین توفان تهران

دومین توفان تهران

دومین توفان تهران

دومین توفان تهران

دومین توفان تهران

دومین توفان تهران

دومین توفان تهران

دومین توفان تهران

دومین توفان تهران

دومین توفان تهران

دومین توفان تهران

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha