مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با انتقاد از اینكه زباله های بیمارستانی همچنان یكی از معضلات پایتخت محسوب می شود گفت: 80 درصد از مراكز درمانی و بیمارستانهای تهران نسبت به امحا و بی خطر سازی زباله های خود اقدام نمی كنند.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با انتقاد از اینكه زباله های بیمارستانی همچنان یكی از معضلات پایتخت محسوب می شود گفت: 80 درصد از مراكز درمانی و بیمارستانهای تهران نسبت به امحا و بی خطر سازی زباله های خود اقدام نمی كنند.


حسن كریمیان در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود:از مجموع حدود 1400 مركز درمانی و بیمارستان شهر تهران تنها حدود 20 درصد مراكز به وظایف خود نسبت به امحا و بی خطرسازی زباله هایشان اقدام می كنند و  زباله های 80 درصد این مراكز بین زباله های شهری رها می شوند.

وی ادامه داد: براساس قانون تنها وظیفه مدیریت پسماند خانگی با شهرداری تهران است اما متاسفانه تعدادی از بیمارستانهای شهر تهران زباله های خود را به صورت غیربهداشتی رها می کنند که این کار باعث آلودگی محیط زیست شهری می شود.

مدیرعامل سازمان پسماند تصریح كرد: سازمان حفاظت از محیط زیست باید بر عملكرد بیمارستان ها و مراكز درمانی و وضعیت امحا و بی خطر سازی زباله‌های این مراكز نظارت  کند.

وی تاكید كرد: زباله های بیمارستانی در صورتیکه به درستی امحا و بی خطر سازی نشوند، نوعی تهدید مستقیم برای سلامت افراد جامعه هستند و در بسیاری از موارد به عنوان عوامل بیماری زا محسوب می شوند از این رو انتظار می رود با همكاری دستگاههای ذی ربط این مهم هرچه سریعتر محقق شود و معضل زباله های بیمارستانی برای همیشه در تهران رفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha