وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که تا یک ماه آینده واکسن پنتاوالان وارد کشور خواهد شد، گفت: در شش ماه اول سال بعد، فرمولاسیون این واکسن در کشور انجام می‌شود.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که تا یک ماه آینده واکسن پنتاوالان وارد کشور خواهد شد، گفت: در شش ماه اول سال بعد، فرمولاسیون این واکسن در کشور انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به این که در دولت یازدهم امیدواریم بتوانیم واکسن پنتاوالان را به تولید داخلی برسانیم، توضیح داد: هزینه تولید داخلی این واکسن تامین خواهد شد چون معتقدیم دانش فنی این تولید باید در کشور ایجاد شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد دانش فنی تولید واکسن‌های جدید خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور کوبا با تولید کامل 11 واکسن می‌تواند بیشترین کمک را در فروش دانش فنی به ما ارائه دهد.

وزیر بهداشت همچنین گفت: کمیته ایمن سازی کشوری باید روی کیفیت تولیدات داخل بر اساس استاندارد GMP نظارت کند و این اطمینان را به جامعه پزشکی بدهد که واکسن‌های تولید داخل موثر هستند.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات مربوط به زنجیره سرد بر طبق استانداردهای بین المللی و رفع کمبود اعتبارات در این زمینه ادامه داد: ما باید بتوانیم در منطقه با توجه به قدمتی که در تولید واکسن داریم، بین بخش های دولتی تولید واکسن همبستگی ایجاد کرده و در کنار آن بخش خصوصی را نیز تقویت کنیم. با این اقدام می توانیم یک پایگاه منطقه‌ای ایجاد کرده و تولیداتمان را بر اساس استانداردهای بین المللی گسترش دهیم.

دکتر هاشمی با بیان این که وزارت بهداشت آمادگی سرمایه گذاری را در زمینه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و افزایش اعتبارات دارد، گفت: اگر در سطوح عالی همبستگی در پیشبرد برنامه‌ها ایجاد شود، می توانیم در زمینه دانش فنی تولید واکسن ها پیشرفت داشته باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به این که ریاست جمهوری نیز تاکید بر خودکفا بودن ایران در زمینه تولید واکسن ها دارد، خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی توصیه‌های زیادی در مورد برنامه‌های ایمن سازی ارائه داده و این توصیه‌ها باید در کمیته ایمن سازی کشوری مورد بحث و نقد قرار گیرد و در صورت لزوم بر حسب نیازهای ملی، عملیاتی شود.

گفتنی است، جلسه کمیته کشوری ایمن سازی متشکل از اعضای کمیته و با حضور وزیر بهداشت با هدف بیان موفقیت‌ها، وضعیت جاری برنامه ایمن سازی کودکان کشور و تصمیم گیری برای رفع مشکلات پیش رو، امروز در وزارت بهداشت برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha