معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت حق پرستاری به همه معلولان ضایعه نخاعی در سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت حق پرستاری به همه معلولان ضایعه نخاعی در سال جاری خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، با اعلام این خبر اظهار داشت: معلولان ضایعه نخاعی هزینه زیادی را برای سازمان بهزیستی دارد، البته هدف ما توانمندسازی این افراد است تا برای حضور در جامعه آماده شوند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه حق پرستاری به افراد ضایعه نخاعی 120 هزار تومان است، تأکید کرد: توجه به نیازهای افرادی که دچار ضایعه نخاعی هستند از اولویت برنامه های سازمان است تا تحت پوشش قرار بگیند.
وی افزود: اعتبار 700 میلیون تومانی را به یکی از مراکز اختصاص دادیم تا افرادی که دچار ضایعه نخاعی می شوند ظرف 3 تا 6 ماه مراحل استقلال فیزیکی را طی کنند. بر این اساس آموزش های حرکت صندلی چرخ دار، جابجایی از صندلی به روی تخت و استقلال در حمام کردن و نحوه راندن صندلی چرخ دار و راه رفتن با عصا به این افراد آموزش داده می شود.
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی کشور هستند و از خدمات مختلف بهره می گیرند، تصریح کرد: طبق آماری که در اختیار داریم حدود 12 میلیون معلول در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha