ک متخصص اطفال با بیان اینکه لزومی ندارد هر زمان که شیرخوار گریه می‌کند به وی شیر داده شود، گفت: گریه نوزادان علل متفاوتی دارد و در مواردی که نوزاد با گریه شیر می‌خورد و پستان مادر به طور کامل تخلیه نمی‌شود، شیر به طور کامل تولید و ترشح نمی‌شود و به تدریج شیر مادر کم می‌شود.

هنگام گریه کردن نوزاد به او شیر ندهید

سلامت نیوز: یک متخصص اطفال با بیان اینکه لزومی ندارد هر زمان که شیرخوار گریه می‌کند به وی شیر داده شود، گفت: گریه نوزادان علل متفاوتی دارد و در مواردی که نوزاد با گریه شیر می‌خورد و پستان مادر به طور کامل تخلیه نمی‌شود، شیر به طور کامل تولید و ترشح نمی‌شود و به تدریج شیر مادر کم می‌شود.

دکتر آزاده فهیمیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اشتها و تمایل به شیرخوردن در شیرخواران در 6 ماه اول تولد متفاوت است، گفت: کودک در یک ماهگی دفعات شیر خوردن خود را تنظیم می‌کند.

وی گفت: اغلب کودکان در ماه‌های اول تولد 6 تا 9 نوبت در 24 ساعت شیر می‌خورند. اگر مادر شیر کافی داشته باشد و شیرخوار هم به میزان نیاز شیر بخورد، ممکن است تا 4 ساعت بعد هم گرسنه نشود زیرا شیر بین 1 تا 4 ساعت یا بیشتر در معده کودک باقی می‌ماند تا تخلیه شود.

فهیمیان یادآور شد: بعضی از کودکان نیاز دارند که هر 2 تا 3 ساعت شیر بخورند. اغلب شیرخواران نیمه‌های شب بیدار می شوند و شیر می‌خورند ولی در سنین 4 تا 8 ماهگی، به طور معمول شب برای شیر خوردن بیدار نمی شوند.

این متخصص اطفال با تاکید بر اینکه گریه نوزادان علل متفاوتی دارد، گفت: لزومی ندارد هر زمان که شیرخوار گریه می کند، به وی شیر داده شود زیرا عللی مانند گاز روده، تر بودن کهنه‌ها، گرم بودن محیط و نیاز به بغل گرفتن کودک نیز موجب گریه نوزاد می شود. مادر باید علل گریه کودک را بررسی و آن را برطرف کند.

فهیمیان یادآور شد: عادت شیر دادن به دفعات مکرر و کم کم شیر دادن به کودک، برای اینکه گریه وی متوقف شود کار صحیحی نیست زیرا در این حالت وی بیشتر هوا می بلعد و دچار دل درد و استفراغ می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مواردی که نوزاد با گریه شیر می‌خورد و پستان مادر به طور کامل تخلیه نمی شود، شیر به طور کامل تولید و ترشح نمی‌شود و به تدریج شیر مادر کم می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha