رئیس انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: اگر مخالفتی با تعرفه خدمات دارویی وجود دارد باید بر مبنای قانون باشد و باید پرسید به استناد چه قانونی این تعرفه را باطل کرده‌اند چرا که ابطال تعرفه به میل شخصی نیست.

به استناد چه قانونی حق فنی داروخانه ها را باطل کردند؟

سلامت نیوز :رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه در زمان صدور رأی،از نمایندگان صنف داروسازی کسی حضور نداشته گفت: افراد ناآگاهی می‌خواهند فارغ‌التحصیلان داروسازی از کشور کوچ کنند، در شرایطی که ما مشکل فرار مغزها را در این رشته داریم. 


 رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با  فارس در رابطه با ابطال حق فنی داروخانه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری گفت: چیزی به عنوان حق فنی وجود نداشته است که باطل شود بلکه تعرفه خدمات دارویی در داروخانه‌ها اجرا می‌شده است.
وی ادامه داد: اینکه دیوان عدالت اداری اعلام کرده در صورت دریافت حق فنی، مردم می‌توانند به این دیوان شکایت کنند باید گفت که ما تابع دیوان نیستیم بلکه وزارت بهداشت دستورالعمل لازم را صادر می‌کند.
رئیس انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: اگر مخالفتی با تعرفه خدمات دارویی وجود دارد باید بر مبنای قانون باشد و باید پرسید به استناد چه قانونی این تعرفه را باطل کرده‌اند چرا که ابطال تعرفه به میل شخصی نیست.
مژدهی‌آذر گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای می‌خواهند داروسازی کشور را تضعیف کنند به همین دلیل طرح دعوا در دیوان عدالت اداری را مطرح می‌کنند با این بهانه که پرداخت از جیب مردم کم شود درحالی که می‌خواهند به داروسازی ضربه بزنند.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که دیوان عدالت اداری داشته و این رأی صادر شده از نمایندگان صنف داروسازی کسی حضور نداشته که با اطلاعات دقیق از آن دفاع کند در نتیجه یک طرفه رأی به ابطال آن داده شده است، البته نمایندگان وزارت بهداشت بوده‌اند اما به تازگی منصوب شده و تجربه کافی را نداشتند و از داروسازان فردی را دعوت نکرده بودند.
رئیس انجمن داروسازان ایران اظهارکرد: بنابراین از روی عجله و شتاب رأی صادر شده و ناخواسته نظرات افرادی که دلسوز نیستند تأمین شده است.
مژدهی‌اذر افزود: افراد ناآگاهی می‌خواهند فارغ‌التحصیلان داروسازی از کشور کوچ کنند، این در حالی است که ما مشکل فرار مغزها را در این رشته داریم و تلاش می‌کنیم مانع خروج داروسازان از کشور شویم. تصمیمات این‌چنینی به خروج آنها دامن می‌زند و مردم ودولت را گرفتار می‌کند.
وی گفت: صدور این رأی پرشتاب بسیار خطرناک است و باید دوباره به شکل اول بازگردد چرا که از روز گذشته داروسازان بسیاری از سراسر کشور نگران موضوع شده و اینها افرادی هستند که در کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
مژدهی‌آذر گفت: باعث تأسف است که بارها تعرفه خدمات دارویی زیر سؤال رفته و ابطال آن باعث سرخوردگی و اعتراض بسیاری از داروسازان شده است در شرایطی که کشور نیاز به تدبیر وامید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    2 0
    با سلام تمام بخشنامه های مغایر دولت قابل دعوی در دیوان می باشد و رای دیوان به عنوان قانون لازم الاجرا می باشد . شما چطور تابع دیوان (قانون لازم الاجرا )نیستی داروخانه در قبال دارو که شرکت های دارو ساز ساخته اند و سود حاصل از فروش را می برد حق فنی چه معنی دارد گذشتن از این پول سخته خیلی سخت شما به فکر مغزها نباش ...