معاون امور تالاب‌ ها در دفتر زیستگاه ‌ها و منابع حفاظت شده سازمان محیط زیست کشور با اشاره به پالایش برنامه های مدیریتی تالاب ها گفت: هم اکنون برای 6 تا 7 تالاب که وضعیت مناسبی ندارند برنامه مدیریت جامع اجرا می شود.

سلامت نیوز: معاون امور تالاب‌ ها در دفتر زیستگاه ‌ها و منابع حفاظت شده سازمان محیط زیست کشور با اشاره به پالایش برنامه های مدیریتی تالاب ها گفت: هم اکنون برای 6 تا 7 تالاب که وضعیت مناسبی ندارند برنامه مدیریت جامع اجرا می شود.

مسعود باقرزاده کریمی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه شاخص‌ های محیط زیست نسبت به دهه‌ های گذشته پیشرفت داشته است، اظهارداشت: خوشبختانه در حال حاضر محیط زیست کشور وضعیت خوبی دارد و دولت توجه جدی نسبت به این حوزه دارد به طوری که تأمین حق آبه محیط زیستی در اولویت قرار گرفته است.
معاون امور تالاب‌ ها در دفتر زیستگاه ‌ها و منابع حفاظت شده سازمان محیط زیست کشور افزود: نگاه سازمان حفاظت محیط زیست در مورد تالاب ‌ها نگاه مدیریت جامع است، خاطرنشان کرد: ‌اگر از تالاب ‌ها به تنهایی حفاظت شود و برای مشارکت مردم و سایر دستگاه ‌ها برنامه‌ ای نداشته باشیم، به نتیجه نخواهیم رسید.
وی در ادامه افزود: نمی ‌توان بدون حضور وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادها مانند استانداری‌ ها، تالاب‌ ها را حفاظت کرد که به همین منظور هم در طرح حفاظت از تالاب‌ ها تلاش می شود که الگوی مدیریت جدیدی را برای تالاب ها اجرا کند.
باقرزاده کریمی با اشاره به روند مدیریت جامع تالاب ‌های پریشان، شادگان و ارومیه گفت: در این رابطه اقدامات در حال انجام است اما 6 تا 7 تالاب چهارمحال و بختیاری و تالاب میقان اراک از جمله تالاب‌ هایی هستند که برنامه مدیریت جامع برای آن ها اجرا می شود.
وی اضافه کرد: برنامه ‌های مدیریتی تالاب‌ ها به صورت سالانه پایش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha