عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حمایت بیماران روانپزشکی در طرح تحول سلامت گفت: نتیجه کمیته ویژه بررسی داروهای روانپزشکی نیز به زودی اعلام می شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به حمایت بیماران روانپزشکی در طرح تحول سلامت گفت: نتیجه کمیته ویژه بررسی داروهای روانپزشکی نیز به زودی اعلام می شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با  پانا، با اشاره به تعریف بسته حمایتی برای بیماران روانپزشکی اظهار داشت: قرار شد به منظور حمایت از بیماران روانپزشکی با تمهیداتی که در نظر گرفته می شود این بیماران هم در لیست بسته حمایت از بیماران صعب ‌العلاج در طرح تحول نظام سلامت قرار گیرند.
وی ادامه داد: در راستای طرح تحول سلامت بسته حمایت از بیماران صعب ‌العلاج تدوین شده و در جلساتی که با وزارت بهداشت داشتیم قرار شد که بیماران روانپزشکی هم جزء بیماران صعب‌ العلاج قرار گیرند تا پوشش ارائه خدماتی به این نوع بیماران و حمایت از آن ها در دستور کار قرار بگیرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: یکی از مواردی که مد نظر ما در بسته حمایتی از بیماران روانپزشکی است حمایت از افرادی است که هم بیماری روانپزشکی دارند و هم مبتلا به مصرف مواد مخدر هستند تا در پوشش بیمه ای طرح تحول سلامت قرار بگیرند.
رستمیان با اشاره به قانون سلامت روان نیز خاطرنشان کرد: همچنین طبق قانون سلامت روان کلیه خدمات به بیماران روانپزشکی در صورت تصویب بیمه ها باید پوشش صد درصدی داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به تأمین داروهای بیماران روانپزشکی نیز گفت: در رابطه با بررسی وضعیت داروهای وارداتی این بیماران کمیته ای تشکیل شد که نتیجه بررسی ‌‌های کمیته به زودی اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha