تیمی متشکل از محققان بین المللی پس از 20 سال تحقیقات برای اولین بار دارویی را نشان دادند که طول عمر بیماران مبتلا به سرطان کبد را 44 درصد افزایش می دهد.

این تیم بین المللی با انجام بیش از 80 تحقیق بالینی که به مدت 20 سال روی بیش از 602 نفر از 21 کشور انجام شد برای اولین بار نشان دادند دارویی که برپایه مولکولی با عنوان "سورافنیب" که اثرات رضایت بخشی در آزمایشات معالجه سرطان کلیه دارد می تواند در افزایش طول عمر جهانی بیماران مبتلا به سرطان کبد به میزان 44 درصد موثر باشد.

نتایج این تحقیقات که در مجله "نیواینگلند ژورنال پزشکی" منتشر شده است نشان می دهد که سورافنیب در گروه داروهای "بازدارنده چند کینازی" و یا گروه "داروهای هوشمند" جای می گیرد چرا که می تواند به یک هدف مولکولی مشخص از سلولهای توموری نشانه رود و رشد آنها را آهسته کرده و مانع رسیدن مواد غذایی از خون به این سلولها شود.

در این آزمایشات بالینی گسترده که به مدت 20 سال به طول انجامید 602 بیمار شرکت کننده به سرطان پیشرفته کبد مبتلا بودند و در آنها امکان انجام درمانهای دیگری چون پیوند کبد و یا جراحی وجود نداشت.

این بیماران داروی "سورافنیب" را دریافت کردند و در سطح جهانی به طور متوسط طول عمر آنها 44 درصد نسبت به کسانی که برای آنها این دارو و یا داروی بی اثر (پلاسیبو) تجویز نشده بود افزایش یافت.

در سطح جهانی همه ساله در حدود 500 هزار مورد جدید سرطان کبد به ثبت می رسد و این بیماری پنجمین عامل مرگ در دنیا است.

بیش از نیمی از موارد ابتلا به سرطان کبد در نتیجه ابتلا به هپاتیت ویروسی B یا C است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha