وزیر بهداشت کشورمان شب گذشته با محمت موذن اوغلو وزیر بهداشت ترکیه در خصوص راهکارهای امدادرسانی به مردم بی دفاع غزه به صورت تلفنی مذاکره کرد.

تلاش قابل تقدیر وزیر بهداشت برای کمک به کودکان غزه


سلامت نیوز :وزیر بهداشت کشورمان شب گذشته با محمت موذن اوغلو وزیر بهداشت ترکیه در خصوص راهکارهای امدادرسانی به مردم بی دفاع غزه به صورت تلفنی مذاکره کرد.

سیدحسن هاشمی در این مذاکره تلفنی با اشاره به این که وقوع فجایع اخیر علیه مردم غزه موضوع مهمی است که مردم ایران و ترکیه نسبت به آن حساس هستند، گفت: از ساعات اولیه وقوع فجایع علیه مردم غزه کلیه امکانات پزشکی و درمانی از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال و اعزام به غزه آماده شده است.

وزیر بهداشت با بیان این که بیمارستان های کشورمان برای ارائه خدمات درمانی به مجروحان بی دفاع غزه مجهز شده اند، گفت: هزار نفر پزشک و پرستار برای امدادرسانی به مجروحان اعلام آمادگی کرده اند و ما برای پذیرش مجروحان آمادگی کامل داریم.

هاشمی در این مذاکره تلفنی همچنین به اقدامات و تلاش وزیر خارجه کشورمان برای ارسال تجهیزات پزشکی و کمک های مردمی از طریق یک خط پرواز به غزه اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاکنون اجازه این اقدام به ما داده نشده است.

وزیر بهداشت کشورمان از وزیر بهداشت ترکیه خواست که تلاشهای مشترکی برای ارسال کمک های دارویی و مردمی دو کشور به غزه صورت گیرد.

بنابر این گزارش محمت موذن اوغلو وزیر بهداشت ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی اظهار داشت: کشور ما نیز برای کمک رسانی به مردم بی دفاع غزه مشکلات مشابه شما را دارد.

وی با بیان این که جمعیت هلال احمر ترکیه نیز آماده امدادرسانی به مردم غزه است، گفت: سعی کرده ایم کانال ها را برای ورود مجروحین به کشورمان باز کنیم که روز گذشته اولین مجروح از طریق گذرگاه رفح عبور داده شد.

وزیر بهداشت ترکیه با بیان این که هزاران مجروح در غزه نیازمند ارائه خدمات درمانی هستند، گفت: در حال حاضر مسیر فعالی برای کمک به مجروحان وجود نداشته و متاسفانه تاکنون کمک چندانی برای کمک به مجروحان صورت نگرفته است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha