قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: همزمان با نزدیک شدن به برنامه ششم توسعه، ضروری است با کمک کمیته‌های تخصصی مختلف، برنامه‌های اجرایی مربوط به بندهای سیاست‌های کلی سلامت را آماده کنیم.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه‌ها گفت: همزمان با نزدیک شدن به برنامه ششم توسعه، ضروری است با کمک کمیته‌های تخصصی مختلف، برنامه‌های اجرایی مربوط به بندهای سیاست‌های کلی سلامت را آماده کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امامی رضوی گفت: سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری چتر و چارچوبی است برای این که کلیه برنامه‌ها، قوانین و اقدامات نظام سلامت را مدیریت کند.

به گفته دکتر امامی رضوی، وزارت بهداشت نیز در جای جای این سیاست‌ها به عنوان متولی بخش سلامت تعیین شده و برنامه دارد به کمک همه ذینفعان و کسانی که در ارائه خدمات سلامت نقشی دارند، در قالب کمیته های تخصصی به سمت اجرایی کردن بندهای سیاست‌های کلی سلامت برود.

وی با اشاره به این که وزارت بهداشت قصد دارد یک برنامه جامع برای آینده نظام سلامت تدوین کند، توضیح داد: ضروری است زمانبندی اجرایی معینی در چارچوب برنامه های توسعه کشور صورت پذیرد ضمن این که یک سال و نیم دیگر برنامه پنجم توسعه به پایان خواهد رسید و ما وارد برنامه ششم می شویم. در این راستا باید با کمک کمیته‌های مختلف برنامه‌های اجرایی مربوط به بندهای سیاست های کلی سلامت را آماده کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه ها گفت: در ابتدای ابلاغ سیاست‌ها با کمک معاونت حقوقی و مجلس وزارت بهداشت کار مشترکی را آغاز کردیم و آن تطبیق قوانین موجود با این سیاست ها به منظور شناسایی نواقص و ابهامات قانونی در این خصوص است.

دکتر امامی رضوی همچنین ادامه داد: کمیته‌های تخصصی کار را از مرحله سیاست گذاری‌ها و تعیین راهبردها آغاز کرده‌اند و به مرحله تعیین احکام و قوانین موردنیاز و برنامه ریزی عملیاتی وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها رسیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha