سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 118125

روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته در این خصوص نوشت که مقامات اسرائیلی به‌رغم اینکه می‌دانند آنجا تبدیل به مرکز بازار زیرزمینی تجارت اعضای بدن شده است، همچنان در مقابل این پدیده مذموم سکوت کرده‌اند.

اسرائیل، مرکز قاچاق اعضای بدن

سلامت نیوز:سرزمین‌های اشغالی یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تجارت اعضای بدن است. روزنامه نیویورک تایمز روز گذشته در این خصوص نوشت که مقامات اسرائیلی به‌رغم اینکه می‌دانند آنجا تبدیل به مرکز بازار زیرزمینی تجارت اعضای بدن شده است، همچنان در مقابل این پدیده مذموم سکوت کرده‌اند. این روزنامه می‌نویسد که گاهی اوقات اعضای بدن در اسرائیل با قیمتی 6 رقمی فروخته می‌شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد ،نیویورک تایمز می‌نویسد: دو سال پیش خانم «اوفریا دورین» با هزینه‌های بسیاری برای دیالیز توانسته بود گذران کند. اما در این اواخر دیگر بدن او نمی‌توانست دیالیز را تحمل کند و به اصطلاح پس می‌زد. مادر دورین اما راهکار خرید یک کلیه را داده بود. صف انتظار برای دریافت کلیه و پس از آن هم، همخوانی گروه خونی بزرگ‌ترین مشکلات دورین بود.
روزنامه نیویورک تایمز از زبان مادر دورین می‌نویسد: یک دلال که در کار تجارت اعضای بدن انسان است می‌تواند مشکل آنها را حل کند. مادر دورین از این‌رو با تحقیقاتی که انجام داد به سه نام رسید که هر سه آنها نشانی بیمارستان‌هایی در سرزمین‌های اشغالی را می‌دادند. طرح دعاوی در دادگاه‌ها و اسنادی که وجود دارد نشان می‌دهد بازار زیرزمینی فروش کلیه به شدت در اسرائیل رواج دارد و از این‌رو می‌توان سرزمین‌های اشغالی را مرکز بازار اعضای بدن انسان دانست.
 قاچاقچیان در این ارتباط می‌گویند خرید و فروش کلیه به این شیوه در آنجا قانونی است و عملی که با این روش صورت می‌گیرد منع قانونی ندارد اما با این وجود این قاچاقچیان ترجیح می‌دهند که مشتریان خود را در این زمینه مستقیما کمک نکنند.
سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند یک‌دهم نیازهای مشتریان اعضای بدن این‌گونه تامین می‌شود اما هنوز این اطلاعات قابل اعتماد نیست. با این وجود این سازمان می‌گوید که سالانه هزاران آمریکایی در خارج از کشور به‌طور غیرقانونی از پیوند اعضای بدن بهره‌مند می‌شوند و بیشتر آنها به مقصد فلسطین اشغالی پرواز می‌کنند. این در شرایطی است که بیشتر مشتریان آمریکایی از اطلاعات پزشکی اندکی برخوردار هستند و همین موضوع می‌تواند برای آنها دردسرهای بهداشتی فراوانی ایجاد کند.
در این ارتباط گفته می‌شود که در سال 2011، تحقیقات گسترده‌ای در نیوجرسی درخصوص تجارت اعضای بدن صورت گرفت که یک سر آن به اسرائیل وصل بود. مقامات رژیم صهیونیستی می‌گویند که آنها نقش چندانی در این موضوع ندارند اما تجزیه و تحلیل بازار از سال 2000 نشان می‌دهد که اسرائیل نقش پررنگی در تجارت اعضای بدن، به‌ویژه کلیه داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha