مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: 77 درصد مطالبات این سازمان از دولت مربوط به دولت نهم و دهم است.

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: 77 درصد مطالبات این سازمان از دولت مربوط به دولت نهم و دهم است.

ˈمحمد تقی نوربخش روز سه شنبه در حاشیه همایش طب سالمندان در مشهد طی گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون دولت 77 هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است که 54 هزار میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به دولت نهم و دهم می باشد.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات حوزه سلامت و درمان در اولویت برنامه های دولت است، گفت: دولت در این زمینه منابع خوبی را تخصیص داده و هم اکنون شاهد کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم هستیم.

نوربخش، گسترش پوشش بیمه ای در هزینه های درمان بیماریهای مزمن و سرطان ها را از جمله اقدامات دولت یازدهم ذکر کرد و افزود: این هزینه ها در طول سالهای اخیر رشد هفت درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: این امیدواری حاصل شده است که با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، شاهد کاهش مبلغ پرداختی توسط بیمار در مراکز دولتی باشیم و هزینه های درمانی از جیب مردم به کمتر از 10 درصد کاهش یابد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور ادامه داد: در این راستا بسیاری از داروها زیر پوشش بیمه قرار گرفته و هم اکنون 280 قلم دارو از جمله داروهای مربوط به نازایی و ناباروری زیرپوشش قرار گرفته است.

وی با اشاره به رشد 35درصدی بودجه درمان تامین اجتماعی در سال جاری گفت: امسال 11 هزار میلیارد تومان به بخش درمان این سازمان اختصاص یافته است.

وی افزایش 44 درصدی سرانه درمان در سازمان تامین اجتماعی را از اقدامات بی نظیر در دهه های اخیر عنوان کرد.

به گفته وی، بدهی های موسسات طرف قرارداد تامین اجتماعی در برخی استان ها تا خرداد ماه پرداخت شده که این اقدام قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی افزود: اگرچه هنوز چالش های مختلفی در این زمینه وجود دارد اما سازمان تامین اجتماعی توانسته است در طول یک سال گذشته گام های بلندی در حل مشکلات مردم در حوزه سلامت بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha