مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال گذشته معوقات بیمه به داروخانه‌ها با 9 ماه تأخیر همراه بود اما اکنون بدهی داروخانه‌ها تا خرداد به صورت ۱۰۰درصد پرداخت شده و پرداخت بدهی تیر را آغاز کرده‌ایم.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در سال گذشته معوقات بیمه به داروخانه‌ها با 9 ماه تأخیر همراه بود اما اکنون بدهی داروخانه‌ها تا خرداد به صورت ۱۰۰درصد پرداخت شده و پرداخت بدهی تیر را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمدتقی نوربخش در سیزدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران گفت: در شرایطی این کنگره برگزار می‌شود که اگر نیم‌نگاهی به شرایط سال گذشته در عرصه‌های حرفه‌ای داروسازی و نظام سلامت بیندازیم متوجه می‌شویم که اکنون نقطه عطف و تحول جدی در این نظام آغاز شده است.

وی ادامه داد: وضعیتی را در یک سال گذشته تجربه کرده‌ایم که در چند دهه اخیر نظام سلامت واجد آن نبود، رخداد اول ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت در 14 بند از سوی رهبری بود که در تولید، درمان، خرید خدمات، صنعت دارویی و تجهیزات به عنوان سند بالادستی مطرح شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: رویداد دوم روی کار آمدن دولت یازدهم و تحولات جدی در عرصه اجرایی کشور بود، همچنین نگاه ویژه ریاست جمهوری بر روی مقوله سلامت از اتفاقات دیگری بود که همیشه آرزوی آن را داشتیم تا به سلامت به عنوان یک سرمایه نگاه کنند نه هزینه.

وی ادامه داد: همدلی و هماهنگی مبتنی بر کار کارشناسی و تدبیر در ارکان سلامت کشور رخ داده در حالی که دو سال پیش هیچگونه جلسه‌ای در شورای عالی بیمه برگزار نشد و حتی پس از یک سال زمانی که این جلسه برگزار شد اختلاف نظر میان وزارت بهداشت و کار باعث شد تا دو جلسه به طور همزمان تشکیل شود.

نوربخش افزود: اما در یک سال اخیر 8 جلسه در شورای عالی بیمه تشکیل شده و نشان می‌دهد که مشکلات جامعه پزشکی برطرف شده که تعیین ارزش واقعی خدمات درمانی تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات، تمهیدات دارویی برای بیماران خاص و توجه بیمه به مسائل بهداشتی از مصوبات این شورا بوده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی 15 درصد تولید در خدمات درمانی و بستری را به عهده دارد، سازمان بین نسلی است بنابراین سیاستگذاری در این سازمان بر شرایط دارویی تأثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک مکانیزم پرداختی و کارانه داروسازان اجرایی می‌شود، گفت: در خرید خدمات دارویی در گذشته تحول جدی رخ نداده بود و کمبود دارو و مشکلات نقدینگی در داروخانه‌ها تهدیدی برای سلامت مردم بود.

وی افزود: مشکلاتی موجود ناشی از تحریم و ترخیص در گمرک منجر به بحران دارویی در یک سال گذشته شده بود به همین دلیل تزریق نقدینگی را آغاز کردیم به طوری که 400 میلیارد تومان گردش نقدینگی توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شد.

وی گفت: همچنین سعی کردیم پرداخت‌ها و معوقه‌های داروخانه‌ها را که 9 ماه به تأخیر افتاده بود را تأمین کنیم که سال گذشته در شهریور هنوز مطالبات بهمن ماه وجود داشت اما اکنون معوقه خرداد را ۱۰۰درصد پرداخت و پرداخت تیر را آغاز کرده‌ایم.

نوربخش گفت: سازمان تأمین اجتماعی جزو حاشیه‌دارترین دستگاه‌های دولتی در دولت گذشته بوده اما تدابیر کارشناسی سلامت منجر شد تا مطالبات در این حوزه به روز شود و پرداخت به پزشکان را اکنون تا پایان تیر داده‌ایم و امیدواریم در شهریور پرداختی مرداد ماه را بدهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: 70 درصد مواد اولیه دارویی، 35 درصد دارویی کشور، 40 درصد پخش دارو در این سازمان انجام می‌شود بنابراین سیاستگذاری این سازمان در صنعت دارویی بسیار اثرگذار است.

وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی آمادگی دارد تا با داروسازان و در حوزه دارو تعامل‌های بیشتری داشته باشد تا با سیاستگذاری‌های جدید شرایط بهتری را فراهم کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha