دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 119266

استفاده از روغن پالم در قنادی ها تخلف نیست. رئیس سازمان غذا و دارو، مصرف چربی گیاهی در قنادی ها و محصولات شیرینی و شکلات را مجاز دانست و گفت: مصرف روغن پالم در این محصولات، تخلف نیست و وظیفه مردم است که به لحاظ تغذیه ای، کنترل مصرف داشته باشند؛ چرا که استفاده از این روغن در شیرینی جات گزیر ناپذیر است.

سلامت نیوز: استفاده از روغن پالم در قنادی ها تخلف نیست. رئیس سازمان غذا و دارو، مصرف چربی گیاهی در قنادی ها و محصولات شیرینی و شکلات را مجاز دانست و گفت: مصرف روغن پالم در این محصولات، تخلف نیست و وظیفه مردم است که به لحاظ تغذیه ای، کنترل مصرف داشته باشند؛ چرا که استفاده از این روغن در شیرینی جات گزیر ناپذیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،دیناروند خاطرنشان کرد: قنادی ها حد مجاز مصرف روغن پالم در تولیدات خود را باید رعایت کنند و سازمان غذا و دارو هم بر ورود این محصول به کشور و تولید شیرینی جات کنترل و نظارت دارد. وی با تایید مصرف روغن گیاهی در قنادی ها گفت: مصرف پالم در شیرینی جات غیر مجاز نیست، ضمن آن که مردم نباید انتظار داشته باشند در یک قنادی که هر روز انواع شیرینی را تولید می کند، آزمایشگاهی بگذاریم و آن ها را تست کنیم . دیناروند همچنین درباره استفاده از روغن پالم در روغن های مخصوص سرخ کردن نیز اظهار داشت: از آن جا که پالم مقاومت حرارتی بالایی دارد باید در روغن مخصوص سرخ‌کردنی، استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha